Huzurlu Mutfak: ANNE POĞAÇASI
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

ANNE POĞAÇASI


  İlk yaptığımda 13 yaşındaydım,hala en sevdiğim poğaçadır..Şimdi en sevdiklerime bir de hamuruna mısır unu ekleyerek yaptığım poğaçalar eklendi.
Gelelim tarife..Bu defa tam ölçtüm,biçtim,garantili tarifi veriyorum😀
İsterseniz ölçüyü 2 katına çıkararak daha bol poğaçalara sahip olabilirsiniz ..




🌺15 adet poğaça
🌺Çay bardağım 125 ml.lik
🌺Su bardağım 220 Ml.lik
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
MALZEMELER
100 gr.(1 çay bardağı sıvıyağ)
100 gr. (1 çay bardağı yoğurt)
100 gr. (2 dolu yemek kaşığı margarin veya tereyağ) eritilecek
2 yumurta (Birinin sarısı üzerine)
15 gr. (1 tatlı kaşığı tuz)
1 tatlı kaşığı sirke
1 kabartma tozu
400 gr.(4 su bardağı dolusu un)
Bu malzeme ile :
🌺Hamur 750 gr.oluyor 🌺50 şer gramlık 15 tane poğaça yaptım
Siz daha küçük boy yaparsanız sayısı artar
İÇİNE
Bir değişiklik yaptım.Ve içine @nelipide 'de satılan  Çemenden sürdüm,inanılmaz bir lezzet oldu..Akşamdan sabaha bir tane kalmadı (ben 1 adet yedim Vallahi😀😀)
YAPILIŞI
Eritilmiş ılık yağ,sıvıyağ ,yoğurt ve yumurtayı tel çırpıcıyla karıştıralım
Kabartma tozunu karıştırdığımız unu bardak bardak ekleyerek yumuşak bir hamur elde edelim Hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayalım
Elimizle  açalım arasına istediğimiz içten koyalım ve kapatalım(ben çemen sürdüm,acılı sos da olabilir,neden olmasın?)
Üzerine biraz pekmez eklenmiş yumurta sarısı sürelim
185 derecedeki ısınmış fırında kızarana kadar pişirelim
Kızardıktan sonra çok tutmayın,kurumasın,içi güzel pişiyor..
AFİYET OLSUN
Sunumda kullandığım Amerikan Servis @sunumdiamond 'ın hediyelerinden biri..Hepsi çok güzel,alıp zevkle kullanabilirsiniz..💕💕

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder