Huzurlu Mutfak: KAHVE ÇEKİRDEĞİ KURABİYE
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

KAHVE ÇEKİRDEĞİ KURABİYE




@nurselinmutfagi programında yaptığım #kurabiyeler in #fotosunu dün tesadüfen buldum.Çok güzel görünüyorlar değil mi?Kareyi ben çekmiştim kenarda kalmasını istemedim.Tarifi de güncellemiş olayım,tek fark var tarife1 çay bardağı sıvıyağ ekleyerek daha da güzel bir lezzet yakaladım.

KAHVE ÇEKİRDEĞİ KURABİYE 
*125 gr.tereyağ veya margarin
*1 çay bardağı sıvıyağ (videodaki tarifte sıvıyağ yoktu ama daha sonraki kurabiyelerimde ekledim daha da güzel oldu)
*1 yumurta 
*1 su bardağı dolu dolu pudra şekeri 
*2 yemek kaşığı kakao 
*2 yemek kaşığı Granül kahve(neskafe)
*Kahveyi eritmek için 3_4 kaşık sıcak su
*Yarım su bardağı nişasta 
*1 çay kaşığı kabartma tozu 
*1 adet vanilya *2,5_3 su bardagi un(unu dikkatli ekleyin ,toparlanıp ele yapışmadığında tamamdır.)



YAPILIŞI :
*Granül kahveyi(Neskafe) sıcak suda eritelim
*Oda ısısındaki tereyag veya margarin ile tüm malzemeleri karıştırıp ele yapışmayan bir hamur yoğuralım.
*Ceviz büyüklüğünde parçalar alarak elimizde önce yuvarlayalım sonra öne arkaya hareket ettirerek uzatalım
*Hepsini yağlanmış tepsiye dizelim.
*Bir kürdanı iki elimizle  uzunlamasına ortaya bastıralım ve çekelim
*Önceden hafif ısınmış 180 derecedeki  fırında 20 dakika .kadar pişirelim.
AFIYET ŞEKER OLSUN 


NURSELİN Mutfağı Programında yaptığım kurabiyenin videosu için aşağıdaki linki tıklayınız...

https://m.youtube.com/terms

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder