Huzurlu Mutfak: PAPATYA ÇÖREK (TAHİNLİ VE HAŞHAŞLI )
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

PAPATYA ÇÖREK (TAHİNLİ VE HAŞHAŞLI )

GÜNAYDIN ARKADAŞLAR 
TAHİNLİ_ HAŞHAŞLI PAPATYA ÇÖREK. 
Dün akşam çoktandır benden istenen PAPATYA ÇÖREK 'i yaptım.Facebook ve blogdan da beni takip eden arkadaşlarım yapım aşamalarıyla beraber istiyorlardı.
Ben hayatımda böyle bir lezzet görmedim.Hamuru benim pastane poğaçamın hamurunun yarı ölçüsü ,onu zaten yapıyordum.Ama bu şekilde tahinli,kat kat ve incecik olunca tadına doyulmadı.Zaten gece bitti.Çocuklar yedikçe hem mutlu oldular,hem suçluluk duydular.Anne dayanamıyoruz ,bunu neden yaptın diye söylendiler...Herkese tavsiye ederim.





MALZEMELER.. 
*1 çay bardağı hafif sıcak süt
*1 çay bardağı sıvıyağ *1 çay bardağı ılık  su
*Yarım paket (20 gr.yani1 çorba kaşığı)  kuru maya
*2 yemek kaşığı toz şeker *1 tatlı kaşığı  tuz
*1 yumurta (sarısı üzerine akı içine)
*Aldığı kadar un (yaklaşık 4-5  su  bardağı)Sert olmasın ele yapışmayan  yumuşak bir hamur olsun

 İÇİNE..
*1 çay bardağına yakın tahin
*1 çorba kaşığı sıvıyağ (rahat sürülmesi  için karışımı yumuşatıyor)
*1 çorba kaşığı haşhaş (marketlerde var)

 YAPILIŞI 
*Hamur malzemelerini karıştıralım ve  yoğuralım
*Yumuşacık bir hamur olunca bir kaba  alıp üzerini nemli bir bezle veya kapakla  kapatalım *(Ben kapla beraber bir  poşete koyuyorum)
*1 saate yakın dinlendirelim
*Hamuru 4 eşit parçaya ayıralım
*Her parçayı hafif unlanmış tezgahta servis tabağı büyüklüğünde açalım
*Ve yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye  koyalım
*Üzerine iç harcın üçte birini sürelim çok  da olmasın ki üstüste koyunca taşmasın
*Diğer hamurları da aynı açarak ve  aralara tahinli harçtan sürerek  halledelim.
*En üsttekine sürmeyelim
*Bu arada her birini koyduğumuzda  elimizle düzeltelim ,hafif yanlara  esnesin
*Ortasına bir fincan koyalım
*Etrafından 16 eşit üçgene bölelim
*Her iki adet parçayı birlikte tutup İKİ  defa içe doğru çevirelim
*Çevirirken hamur daha da  büyüyor,üçgenler esnemiş  oluyor,kıyırlık buradan da destekleniyor  böylece..
*Ucunu birleştirerek sıkıştıralım
*Ortadaki fincanı alalım
*Üzerine yumurta sarısı sürelim
*Çiçeğin göbeğine çörek otu serpelim  (haşhaş veya susam da olur) 185  derecedeki önceden ısıtılmış fırında  kızarana kadar pişirelim ..
AFİYET OLSUN. .
Huzurlu Mutfak 'ı İnstagram,Twitter ve Pinterest'ten de takip edebilirsiniz. .

5 yorum:

  1. Sizi ilk kez Nurselin Mutfağında proğramını kaçırınca internetten izliyorum o zaman gördüm tariflerinizi denedim.Hepside çok nefis oldular ellerinize sağlık tarifleri paylaşmanızda çok güzel sizi izleyerek herkes bir şeyler yapabilir bende fırsat buldukça inceleyip tariflerinizi deneyeceğim. Kolay gelsin öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Çok çok teşekkür ederim sevgilerle öpüyorum

    YanıtlaSil
  3. Çok çok teşekkür ederim sevgilerle öpüyorum

    YanıtlaSil