Huzurlu Mutfak: KAT KAT ÇITIR BÖREK
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

KAT KAT ÇITIR BÖREK

MISIR UNLU (Veya Galeta Unlu)
KRUVASAN BÖREK



Bu akşam iftara  çıtır çıtır ve ağzınıza layık bir börek yapmaya ne dersiniz?
Eğer kalırsa  sahurda da yersiniz tabii😀
Evde galeta unu bitmiş, aradım bulamadım, ben de böreği mısır ununa bulayarak yaptım, offf ısırınca o bulaşan lezzet yok mu şahane oldu👋👋👋👋
MALZEMELER
4 yufka
🌺SOS için
Yarım su bardağı sıvıyağ
2 su bardağı su
🌺içi için
4_5 yemek kaşığı sıvıyağ 
2 adet iri patates
1 adet kuru soğan
Kıyılmış maydanoz varsa koyun
Tuz, karabiber, pul biber
🌺Bulamak için
Mısır unu veya galeta unu



YAPILIŞI
Sıvıyağ koyduğumuz tavada incecik doğranmış soğanları biraz kavuralım
Küp küp doğranmış Patatesleri ekleyerek biraz daha kavuralım
Baharatları ekleyelim
Severseniz kıyılmış maydanoz da ekleyin çok yakışır
NOT:Bu harç eğer börek beklemeden pişirilecekse çiğ olarak da kullanılabilir, özellikle gül börekte çok güzel oluyor, ama bekleyecekse mutlaka kavurun, çünkü bekleyen çiğ patates kapkara olur
🌺🌺🌺
Yufkayı serelim ve üzerine
Su ve sıvıyağ karışımından gezdirelim
2.yufkayı da üzerine koyalım yine soslayalım
Yeriniz genişse 4 Yufkayı üstüste soslayıp hazırlayabilirsiniz
Yeriniz darsa benim gibi 2 Yufkayı soslayıp da katlayınca yine 4 kat olacaktır.. Üstüste 4 kat koyduysanız önce 4 e daha sonra da her parçayı 5 e bölün, tam uygun büyüklükte oluyor🌺Yani 4 adet yufkadan 20 adet börek çıkıyor
Daha sonra börekleri önce kalan sosa daha sonra Mısır unu veya galeta ununa bulayıp tepsiye dizin
185 derecedeki ısınmış fırında kızarana kadar pişirin
AFİYET OLSUN
Bu lezzeti unutamayacaksınız
Özellikle tavsiyem kıymalı Yapmanız dır, ben bir TV programında yaptım herkes bayıldı👋

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder