Drop Down MenusCSS Drop Down Menu

MİDEMİZİ Mİ DOYURUYORUZ , RUHUMUZU MU? (Bir Ömür Kilo Mücadelesi: Bölüm 1)



Günaydın,
Ben 7-8 yıldır yaptığım gibi kendime güzel ve hafif bir kahvaltı hazırladım.Öğrendiğim bilgiler içinde ilk sıralarda mümkünse erken satte kahvaltı,öğün atlamamak,yürüyüş ve bol su var..Diğer ayrıntılar kişiden kişiye değişebiliyor.
Eskiden kahvaltı etmek için ev halkının kalkmasını hatta sık sık kahvaltıya gelen akraba ve komşuları beklerdim.Böylece tüm gün doğru dürüst yemeden geçer ama saat 16 dan sonra ne bulursam bilinçsizce tüketirdim. O kadar aç olurdum ki neleri yediğimi farkedemezdim bile..Farkındalık her alanda çok önemli.
Gelelim kahvaltıya..Yani kahvaltı demek illa ki kızarmış hamurlar, reçeller, tahin pekmezler, kızartmalar mı demektir? Eğer saatlerinizi doldurmak ve sadece bu dakikalarda mutlu olabileceğinizi düşünüyorsanız cevap EVET..Ama kahvaltıyı sizi güne iyi ve enerjik başlatacak ve hafifleterek birçok uğraşıya hazırlayacak bir öğün olarak görürseniz yukrıda yazdıklarıma HAYIR diyeceksiniz.Ben bu sabah neler yedim sizlerle paylaşayım. Saat 8 di. Şimdi ise 11'de ara öğün yapacağım.
KAHVALTIM
*1 haşlanmış yumurta ..Bunu doğradım,üzerine karabiber ve pul biber ektim böylece psikolojik olarak yiyeceği arttırdım.Yoksa 2 lokmada yenebilir. Burada amaç az yiyeceği çok hale getirip çay yanında uzun sürede zevkle tüketmek.
Çalıştığım dönemlerde de çok kilo vermiştim,o yıllarda yumurta yetişmezse onun yerine biraz peynir yerdim.
*1 adet doğranmış iri domates ve 4-5 tane kiraz domates
*1_2 çorba kaşığı lor peyniri (üzerine pul biber,nane vs.elerseniz daha güzel olur)
*Bir kaç dal maydanoz ve dereotu
*1 dilim esmer ekmek(bazen Uno light alıyorum ) 
*Bazen 1 adet kırmızı biber ve yeşil biber doğruyorum
*Yanında şekersiz açık çay
Bu yazdıklarım bugünkü kahvaltımdı ve bana aitti.Her insanın sevdikleri ayrıdır veya yumurta dokunan kişiler vardır.Ne yapıyoruz mutlaka bir diyetisyenden yardım alıyoruz.
Benim troid vs.sorunum yok ondan dolayı az kalorili her şeyi yiyebiliyorum.

Hadi şu kahvaltının psikolojik yönünü bir konuşlım...
Şu anda sizden sabah uyandıktan sonra kahvaltı için hangi duyguları hissettiğinizi düşünmenizi istiyorum.
Ben kilo aldığım yıllarda yaşadığım duyguları anlatayım mı? Ama tabii bunlar işten ayrıldığım ve özellikle küçük çocuklarım varken düşündüklerimdi..

İŞTE BİZİM HATALARIMIZ
Kahvaltı saati geciktirilmemesi gereken bir zaman..Hem enerji almak hem de metabolizmayı çalıştırmak için en geç 9 da kahvaltı işi bitmeli..
Ama ev hanımları ne yapıyor,küçücük bir öğünle sağlık bulabilecekken çeşitli sebeplerle ya çok geç yapıyor ya da hiç yapmadan öğleden sonrayı buluyorlar.
İŞTE BEN VE BENİM GİBİLERİN KAHVALTI DÜŞÜNCELERİ..
1-Çok yorgun kalktım,kahvaltı hazırlamayla hiç uğraşamam, kahvaltı yapmayayım
2-Off her yer darmandağınİki, evi bir toplayayım da birisi gelirse rezil olmayayım, daha sonra yerim
3-Yalnız yiyemiyorum birini çağırayım,ama şimdi güzel bir sofra kurmalıyım (o biri gelene kadar saat olur 11 ve masada hizmet etmekten yine ruhumuz ve midemiz doymaz)
4-Kendime şöyle bol çeşitli bir kahvaltı hazırlalayım, çocuklar okulda , ne acelem var bir saat oyalanırım sofrada,hemen kalkıp işe başlalacağım nasılsa,sofranın tadını çıkarayım (Gelsin kaloriler,en az 1000 kalori yenir bu duygu ile)
5-Herkese bu kadar şey hazırladım bir de az mı yiyeceğim kardeşim,ne istersem yerim,bunun bir de bulaşığı var (yine gelsin kaloriler)
6-Hiç de mutlu olmadığım kişileri sırf istediler,ayıp olmasın diye çağırıyorum ama kahvaltıdan da bir şey anlamıyorum.Öğle yemeği de kaynıyor,akşam şimdi canavar gibi yemeye başlarım..
7-Bilmem kim dedi ki kahvaltıyı atlayın,biri demiş ki ekmek yemeyin,bir onu bir ötekini dinleyeyem..Yok domates kilo aldırıyormuş öyle dediler,yok salatalık şuymuş buymuş..Eyvah kafam karıştı en iyisi yemeyeyim ben.Öğlen yerim...
İşte belki unuttuklarım bile vardır,bütün bunları yaşadığım dönemler 30 kilo aldığım dönemlerdir..

ARKADAŞLAR BENİM ESKİ HALİM GİBİ BU KADAR DÜŞÜNMEYİN,
Uyandıktan biraz sonra eğer su içebilirseniz iyi olur,içine 1 dilim limon atın,ben limonun suyunu sıkmıyorum midemi ekşitiyor,suya 1 dilim atıyorum.,
Bir tabağa domates, salatalık, biber hangilerini seviyorsanız doğrayın,yanına biraz peynir (yağsız veya yarım yağlı )
2-3 adet zeytin
Ve veya 1 yumurta (hergün yemeyebilirsiniz,kolestrolü olanlar dikkat etsin)
1-2 dilim ekmek
şekersiz çay
Bazıları diyetisyenlerin yazdığı1 -2 dilim ekmeği eleştiriyor.Şişman insanın sorunu zaten çok uyumak,saatleri  düzensiz yemek, hazır gıdalar,  çok acıkıp yiyeceklere saldırmaktır.Düzenli yedikten sonra 1- 2 dilimin ne önemi var.Zaten daha sonraları 1 dilim bile zor bitiyor.İnsan zayıfladıkça  daha az yemek istiyor ama diyetisyen ne derse o miktarlarda yemek gerekli. Artık kendim ne yapacağımı öğrendim,fazla bir sorunum kalmadı

Sağlık ,güzellik ve mutluluk işte bu kadar basit bir kahvaltıyla başlıyor..
kimseye bağlı olmadan,kendimiz için yapacağımız bu başlangıç tüm gün öz güvenimizi dahi artırır."Ben kendime değer veriyorum " duygusu zayıflamada en önemli faktördür.

BURADA KENDİMİZE SORACAĞIMIZ TEMEL SORU ŞU..
Ben hayatımda ve düşüncelerimde neyi değiştirmeliyim ki kurt gibi aç hallere girmeyeyim.
1_En başta bir endokrinoloji uzmanına gidip tüm tahlillerinizi yaptırın
2_Bu tahlillerinizle birlikte hemen bir diyetisyene gidin
3_Beslenmenizi başkalarına göre planlamayın
4_-Saatiniz geldiğinde başka evdeyseniz bile bir ara öğün yapın,en azından biraz sütlü kahve veya yanınızda taşıyacağınız kaysı ,badem olabilir.
Ben bunları defalarca yaşadım,herkes hoşgördü merak etmeyin. Diyet yapıyorum acaba zayıflayamazsam bana gülerler mi?diye düşünüyorsanız,bu baskıyı atın,kime ne?Ben bu duyguları da çok yaşadım ama o zamanlar çok gençtim.Sizde de böyle bir çekinme varsa çevrenizdekilere de örnek olun ve 'SADECE SAĞLIKLI BESLENMEYE ÇALIŞIYORUM 'deyin.
Kadınların altın günleri  veya toplantıları tek başına kilo nedeni değildir,ben de çok yaptım vaktinde.
BİR SONRAKİ YAZIMDA ZAYIFLARKEN ALTIN GÜNLERİNDE NELER YAPTIĞIMI ANLATACAĞIM..
Ve midemizi mi ruhumuzu mu doyuruyoruz konusu hep devam edecek,çünkü şişmanlığın ana nedeni psikolojik..Bir troid hastası da,şeker hastası da uygun beslenme ve hareketle dal gibi olur,düzen kuramadığımızda bahanemiz çoktur.
GÜNLERİMİZİ BİLİNÇLİ YAŞAYALIM DİYORUM ,ŞİMDİLİK HOŞÇAKALIN

11 yorum:

  1. Merhabalar benim için kahvaltı en özel öğündür kahvaltım olmazsa kendimi mutsuz hissderim mutlaka etmaliyim daha sonraki öğünler zaten güzel bir kahvaltı etmişseniz bir şekilde geçiyor. Böyle geöen sene sekiz kilo vermiştim ama daha fazlalıklarım var üzerime yapıştı sanki 5 kilo gitmiyor bunun için bir öneriniz varmı sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hava soğuk veya sıcak olsun farketmez,uygun bir saatte aşırı yormayan şekilde ama tempolu olarak yürümeye başlayın,göreceksiniz o 5 kilo kolayca gidecek.Önce 20 _30 dakika sonraları 45 dakika yürüyüş çok uygun.Haftanın 3 günü de yeterli yeterli düzenli olsun.Ve akşam 7 den sonra sadece 1 meyve veya biraz süt haricinde bir şey yemeyelim..Çook çok teşekkür ederim,desteğiniz beni çok mutlu etti..

      Sil
  2. Buket cım iradenden dolayı seni kutlarım yazını okudum bu konuda çok bilinçli ve donanimlıyız ben doktor kontrolünde süper kilo verdim ama yaşam koşullarını degistirmedigimiz sürece olmuyorben çok uğraştım troid sorunu da olunca iyice sevkim kırıldı ilaç kullandım kendiliğinden diyet yapmadan 18 kilo verdim ilacı bırakınca eskisinden daha çok aldım. Senin bu yazının çoğu kişiye ışık tutacağına eminim.sağlık için kaliteli yaşam için gayret edip normal kiloya inmek süper seni dediğim gibi tekrar kutlarım yazın çok güzel ve insanı etkiliyor yakın oturmak isterdim seninle belki bu sayede birşeyler olurdu canım arkadaşım yolun açık olsun sevgiler 💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Neclam havalar güzelleşiyor,her gün kendimize yürüme zamanı ayıralım.Ve akşam 7 den sonra 1 meyve veya biraz süt haricinde yemeyelim.Yavaş yavaş kilolara veda edeceğiz inşallah. Ben de vereceğim 6_7 kilo,yine düzenli beslenmeye geçtim.Yürüme zaten hayatımın bir parçası..Sana çok çok teşekkür ederim,desteğin beni çok mutlu etti,sevgilerimle öpüyorum güzel arkadaşım

      Sil
    2. Canım Neclam havalar güzelleşiyor,her gün kendimize yürüme zamanı ayıralım.Ve akşam 7 den sonra 1 meyve veya biraz süt haricinde yemeyelim.Yavaş yavaş kilolara veda edeceğiz inşallah. Ben de vereceğim 6_7 kilo,yine düzenli beslenmeye geçtim.Yürüme zaten hayatımın bir parçası..Sana çok çok teşekkür ederim,desteğin beni çok mutlu etti,sevgilerimle öpüyorum güzel arkadaşım

      Sil
  3. Harikasın anneciğim herkesin faydalanabileceği, kendinden bir şeyler bulabileceği bir bölüm oluşmuş oldu. Ben de merakla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım kızım size de dengeli ve düzenli beslenmeyi ve yürümeyi aşılarının için çok mutluyum. .Bir ömür sağlık diliyorum tatlı yavrum..

      Sil
    2. Canım kızım size de dengeli ve düzenli beslenmeyi ve yürümeyi aşılarının için çok mutluyum. .Bir ömür sağlık diliyorum tatlı yavrum..

      Sil
  4. Buket Hanım'cığım,
    Ne içten ne dogal yazmışsınız. "Midemizi mi ruhumuzu mu doyuruyoruz" işte bütün mesele bu!
    Bir kaç gündür diyetisyenimin verdiği listeye uymakta sorun yaşıyorum. Ve bugün ben ne yazı ki 4 aydır yaptığım diyeti kaygı ve endişelerime yenik düşerek ev halkına yaptığım poğcalardan hatırı sayılır bir miktarı mideye indirdim. Aç mıydım? Hayııır! Peki neden yedim? Bahanelerim; çoktandır yememiştim, canım istedi.Ev yapımı ne olacak ki, bir kereden bir şey olmaz, v.s v.s :)) Aslında endişe ve kaygılarımı yiyordum ancak o an bunu görmezden geldim. Şimdi ne olacak; "battı balık yan gider" dersem 4 aylık emek ve çaba çöpe gitmez mi? Sizin önerinizi de merak ediyorum elbette; böyle zamanlarda ne yapmak gerek?
    Farkındalığın çok önemli olduğunu düşünüyorum, hatasını farkeden insan, hatayı sürdürmek yerine düzeltmenin ve gidermenin yolunu da bulur diye düşünüyorum. Açıkçası ben geçen birkaç günü bir kenara koyup, diyetime kaldığım yerden devam edeceğim. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgi hanım her gün yeni bir gündür.Aşırıya kaçtığını günler elbette oluyor,insanız biz makine değiliz ki..Ama bir öğün sonra ve ertesi gün hemen düzene devam etmeliyiz.Bir günlük ya da 1 haftalık çok yeme hiç bir şeyin sonu değil..Dediğim gibi düzenli yemeye başladığımız gün esastır ve değerlidir.Çook sevgilerimle

      Sil
    2. Sevgi hanım her gün yeni bir gündür.Aşırıya kaçtığını günler elbette oluyor,insanız biz makine değiliz ki..Ama bir öğün sonra ve ertesi gün hemen düzene devam etmeliyiz.Bir günlük ya da 1 haftalık çok yeme hiç bir şeyin sonu değil..Dediğim gibi düzenli yemeye başladığımız gün esastır ve değerlidir.Çook sevgilerimle

      Sil