Huzurlu Mutfak: EV HANIMLARI TOPLANTI veya GÜNLERDE NE YAPMALI? (Bir Ömür Kilo Mücadelesi Bölüm 2)
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

EV HANIMLARI TOPLANTI veya GÜNLERDE NE YAPMALI? (Bir Ömür Kilo Mücadelesi Bölüm 2)




EV HANIMLARI DİYETTEYKEN TOPLANTI VE GÜNLERDE NE YAPMALI?


Ben hayatımın yarısını çalışarak geçirdim ama diğer yarısında da ev hanımıydım.Yani benim bilinçli diyet veya açlık çekerek bilinçsizce zayıflamalarımın bir kısmı iş hayatında,bir kısmı evde geçti.Bu konuda o kadar tecrübeli oldum ki,bu yazılarımı yazmaya başladığım an o günlere geri dönüyorum ve her şeyi harfiyen hatırlıyorum.
    Bu bölümde önce ev hanımlarının toplantılara giderken sabahtan itibaren beslenme davranışları nasıl olmalı sorusuna cevaplar bulacağız..
   Daha sonraki bölümde de çalışırken diyet listelerine uymakta kullandığım püf noktaları ve pratik yolları konuşacağız sizlerle.Ben kendi deneyim ve bilgilerimi paylaşırken sizden de kendi tecrübe ve püf noktalarınızı isteyeceğim.
  Gelelim ev kadınları diyet yaparken sosyal ortamlarda nasıl bir beslenme davranışında bulunmalı sorusuna...

1-Öncelikle çok çeşitli ikramların yapıldığı günlerden önceden haberimiz olur.Ve biz diyetimizi bozmamak için sabahtan itibaren aç kalmak yerine her zamanki sağlıklı kahvaltımızı yapmalıyız.Biliyorsunuz sabah kahvaltı yapmayanlar sonraki saatlerde daha çok yerler.Örneğin saat 9 da kahvaltımızı yaptık.Diyet listemizde genelde peynir veya yumurta,2 zeytin,domates ,salatalık,yeşillik,1 dilim esmer ekmek ve şekersiz çay olur.Biz bunları yine vaktinde yiyeceğiz.

2-Eğer dışarıda işimiz yoksa ve evdeysek saat 12 gibi mutlaka bir ara öğün yapmalıyız.Toplanma günü herkes gelene kadar beklerken yemek saat 15 i bile bulabiliyor.Gideceğimiz yere çok aç gitmemeliyiz.O zaman ikramlar karşısında iradesiz kalıp istediğimiz miktardan çok daha fazla yiyebiliriz.

3-Arkadaşlarımızla sofrada toplandık,peki tabağımıza neler almalıyız.Ben diyetteyken  neler yaptım size onu yazayım..Ve hala aynı davranarak kilo almanın önüne geçmeye çalışıyorum..
   Tabağıma en çok salatadan koydum (Günlerde mutlaka kısır veya yeşillikli salatalar olur,ama bu salata patates salatası veya makarna salatası ise ya hiç almadım ya da 1 yemek kaşığı koydum.Onca çeşit içinde bunları boş kalori olarak algıladım.
    Börek ve kek -pasta çeşitlerinden yarım  aldım ve ortada duran servislere bir daha uzanmadım
    Tekrar yemek istediğim şeyler olsa da kendimi tuttum ve bol bol açık ve şekersiz çay içerek bu isteğimi körelttim
    Ve az yiyerek günü kapattığımda evime çok mutlu döndüm.Kendime daima 'Yemenin sonu yok,ye ye nereye kadar'derim..
    Günlere çok aç gitmediğim için sorunsuz şekilde her şeyden tadarak kendimi diyet psikolojisinden arındırmış oldum..
Çok gençken ortamda hiç bir şey yemezdim,ya hep diyetteydim ya da kilolu olduğum için utanırdım.Ben az yiyorum havasına girer ve aç kalırdım.Ama eve döndüğüm zaman neye saldıracağımı şaşırıyordum ve daha çok yiyor ve kilo alıyordum.
Hayat bana şunu öğretti ; Ortama uy ama kendi kurallarını unutma....

4-Ve akşam yine diyetimdeki yeme şeklimi uyguladım.Belki biraz daha az yedim ama aç yatmayarak ertesi günü de sağlıklı geçirmek üzere garantiledim..

Her ortamda kendimizi düşünerek hareket edersek sosyal ortamlardan kopmadan diyet yapabiliriz.Her gün de birileriyle buluşsak kurallara uyduğumuz takdirde daha da zayıflarız çünkü evde tıkılıp sıkılmak yerine zamanımız güzel geçer ve sohbet esnasında çay ,kahve derken açlık hissetmeden normal yeme vaktini bekleyebiliriz.

Diyelim ki sabah evden erken çıkmamız gerek ve oradan arkadaşlarımızla buluşacağız..

Peki bu durumda neler yapmalıyız?
1- Kahvaltı mutlaka yapılmalı..İşimiz aceleyse ve zamanımız yoksa biraz süt ve nesfit yiyebiliriz veya süt ,kaysı,badem yiyebiliriz..Bir diyetisyene başvurduğumuz zaman bu durumlar için de tüyolar almak gerek.Herkes süt içemeyebilir,acil durumlarda kahvaltı nasıl olmalı sorusu kişiye özeldir.
Ben size akla gelmeyen ve benim yıllarca yaşadıktan sonra farkına vardığım ayrıntıları anlatmak istiyorum,amacım bu...
2-Dışarı çıkarken yanımıza mutlaka ara öğünümüzü almalıyız.Çünkü arkadaşlarla buluşup yiyene kadar saatler geçecek ve çok acıkacağız.Ara öğün size özel,galeta olabilir,meyve olabilir veya bir yerde oturup sütlü kahve ve üzerine su içebilirsiniz.Yanında da bir kaç badem olabilir.Kahve vücuttaki suyu tutar bu nedenle yerine su koymamız gerek..Ara öğünümüz kahvaltıdan 2 saat sonra olmalıdır.Çünkü kahvaltıda az yedik...
**Bu arada bugün yürümeyi yine unutmayacağız,ya toplanacağımız yere giderken ya da dönerken mutlaka en az 20 dakika yürümeliyiz..
**Vee bol bol su içmeliyiz. Arkadaşlarla sohbet ederken de yanımızda hep bir bardak su olsun..

Düşünce şeklimiz değiştikçe bu anlattıklarım doğal olarak aklınıza gelecek ve otokontrol kurabileceksiniz.Sonuçları gördükçe duyulan mutluluk her şeye bedel..Sağlık,güzellik,moral,öz güven,saygı görme ve başarı kendiliğinden gelecektir..

Bir sonraki bölümde çalışırken diyet listeme nasıl uyabildim onları anlatacağım..
Bloğumda normal tariflerimin yanısıra diyet tariflerim de var..
Ayrıca instagram ve facebooktan da tariflerimi takip edebilirsiniz..

SEVGİYLE KALIN..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder