Huzurlu Mutfak: ÜZÜMLÜ KEK
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

ÜZÜMLÜ KEK

ÜZÜMLER DİBE ÇÖKMÜŞ DEMEYİN, HATAYI AŞAĞIDA ANLATTIM👍
İyi Akşamlar diliyorum ♥️♥️♥️
Bir kaç gün önce 
ÜZÜMLÜ PAMUK KEK yapıp Emre'nin öğretmenlerine yolladım, geri dönüşler harika oldu, sevgili öğretmenlerime afiyet şeker olsun 💕
Bu nefis keki siz de beğendiyseniz like yapmayı unutmayın olur mu 💕💕💕💕
Burada keki 1 yemek kaşığı dolusu un daha ekleyerek daha koyu yapmalıydım, video çekerken daldım, you tube kanalıma  ekleyeceğim
PÜF NOKTALARI
1_ Üzümleri unlamak
2_Keki biraz koyu yapmak 
3_ Kek harcının yarısını kalıba boşaltıp unlanmış üzümleri diğer yarıya ilave ederek kalıba dökmek
Veya
4_Keki kalıba boşaltıp en üste üzümleri serpmektir
Size kusursuz tarifi veriyorum şimdi




MALZEMELER
(Büyük boy kek kalıbı için)
Tüm malzeme oda ısısında olmalı
4 yumurta eğer yumurtalar iri ise 3 de yeterlidir
1,5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı çekirdeksiz kuru üzüm tercihen küçük boy
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Çeyrek limon suyu
3,5  su bardağı dolusu un (ben daha az un koydum, biraz koyu olsun unutmayın, sıvı olursa doğal olarak ağır olan üzümler unlansa bile dibe çöker, tutunamaz) 
YAPILIŞI
Yumurtaları çırpın
Toz şekeri 3 defada ekleyerek ikisini beyazlaşıp krema gibi olana kadar çırpın
Sütü ekleyin ve artık mikseri düşük devrini kullanın
Sıvıyağı da ekleyin
Yavaşça çırpın
Un, kab.tozu ve vanilyayi beraber eleyerek 3_4 defada ilave edin, limon suyunu sıkın, bu kabarmaya artıracaktır, bu noktada ya tel çırpıcıyla veya spatula ile harcı söndürmeden alttan üste karıştırın
Tereyağ veya margarin ile güzelce yağlanmış kek kalıbına harcın yarısını dökün
Üzümleri bir miktar un içerisine atıp una bulayın
Kalan harca ekleyin
Kalıba dökün, düzeltin
Kalıbı tezgaha vurup  eşitleyin
175 derecedeki fırının orta gözünde, fanlı şekilde, üzeri kızarana kadar pişirin
💗
Genel bir püf noktası
Kek yaparken Kalıbı çok doldurmayalım, kek harcı yarıyı biraz geçmeli, eğer kalıbın tamamı dolarsa kek kabarsa bile içi çiğ kalabilir, baktınız kalıba çok geldi, boşaltıp Tepside pişirin daha iyi👍
AFİYET ŞEKER OLSUN
Beni instagram ve You tube kanalımda takip edebilirsiniz 🏵️

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder