Huzurlu Mutfak: YUMURTASIZ GALETA UNLU POĞAÇA
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

YUMURTASIZ GALETA UNLU POĞAÇA




   Geçen sabah arkadaşıma gitme fikrimiz ani oldu,ben de poğaça yapıp götürmeyi  istedim ve baktım ki yumurta kalmamış.O anda dışarı çıkamadım ve yumurta kullanmadan bu nefis mayalı poğaçaları yaptım.Mutfakta çareler tükenmez..Gerçekten pamuk gibi oldu,siz de yapın isterim..

MALZEMELER 
1 su bardağı sıcağa yakın süt 
1 su bardağı sıvıyağ 
100 gr.eritilip ılınmış margarin 
1 paket kurumaya 
1 tatlı kaşığı toz şeker 
1,5 tatlı kaşığı tuz 
Aldigi kadar un (4_5 su bardağı)
İÇİ
Ben soğan ve kıymayı kavurup baharat eklediğim iç kullandım,tercih size kalmış
ÜZERİNE 
2 yemek kaşığı pekmez ve
1 yemek kaşığı su karıştırılır
Bulamak için #galete #unu
YAPILIŞI 
Ilık süt ,şeker ve mayayı  karıştıralım 
Yoğurma kabına un hariç tüm malzemeyi ve mayalı sütü koyup karıştıralım 
Unu hamur yumuşak olacak şekilde ekleyerek tamamlayalım
Üzerini kapatarak 10_15 dak.kadar mayalandıralım 
Hamurdan parçalar koparıp istediğimiz içi koyup yuvarlayalım
Önce Su ve pekmez karışımına sonra tepsiye yaydığımız galete ununa bulayarak Yağlanmış tepsiye dizelim 
Biraz daha bekleyerek tepside kabarması nın sağlayalım (bu etap çok önemli ,mayalı hamur işlerini tepside bekletmeden fırına atmayınız)
200 derecedeki fırına koyalım 
Kızarana kadar pişirelim 
AFİYET OLSUN 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder