Huzurlu Mutfak: ÇİKOLATA SOSLU KAKAOLU KEK
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

ÇİKOLATA SOSLU KAKAOLU KEK

Mutlu ve huzurlu günlere uyanmak ümidimiz yine kötü bir haberle kayboldu gitti..
Allah yakınlarını kaybedenlere sabırlar versin..
Bu mecra da bizim moral topladığımız ve bir kaç dakika da olsa gülümsediğimiz bir yer.Birbirimizle güzel üretim ve anlarımızı paylaşmaya devam etmek gerek.Yoksa hepten karanlığa boğulacağız,inatla devam,inatla ümit..



MALZEMELER
25 cm.lik küçük yuvarlak #kek tepsisinde yaptım
3 yumurta (eğer evde 2 yumurta varsa o da olur)
1 ajda bardak (Dörtte üç su bardağı yapıyor )toz şeker
1 ajda bardak sıvıyağ
1 ajda bardak süt
1 paket kakao (3 dolu yemek kaşığı kadar )
1 kabartma tozu
1 vanilya
3,5 ajda  bardağı un
ÜZERİNE
Hazır çikolata sosu

YAPILIŞI
Yumurta ve şekeri beyazlasana kadar çırpalım
Sütü ve yağı ekleyerek düşük devirde çırpalım
Elediğimiz un,kakao,kab.tozu ve vanilyayı bir kaç defada spatula veya tel çırpıcı ile ilave edelim ve alttan üste katlama şeklinde karıştıralım
Yağlanmış tepsiye dökelim
170 derecedeki fırında 25_30 dakika kadar pişirelim
25 dak.sonra bir  kürdanı batırıp bakalım eğer kuru çıkarsa daha çok tutmayalım ki kek kuru olmasın
SOSU
Paketlerde 2,5 su bardağı ile pişirin yazar ben 3 su bardağı ile biraz suluca yaptım
keki çatalla delip sıcak sıcak üzerine döktüm
Kek biraz ılınınca dilimleyerek dönerseniz daha da güzel olur..
AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder