Huzurlu Mutfak: SEMENİ RESTORAN
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

SEMENİ RESTORAN




Dün akşam Mekan.com davetiyle
İstinye'deki Semeni Restoran'a gittim.Nisan başında açılan ve  Azeri Ev Yemekleri yapılan bu güzel mekan aynı zamanda çok şık ve temiz.Mekanı anne_oğul birlikte işletiyorlar.Yemekleri anne Nevra Hanım kendisi yapıyor.Iğdır'lı ailenin işletmesinde bir çok ürün kendi çiftliklerinin geliyor.Bazı baharatlar İran'dan..
Semeni; buğdayın taze hali demek olan Azerice bir kelime.Bereketi temsil ettiği için bu ismi tercih etmişler.
Yemeklerde kullanılan tuz kaya tuzu ve lityum oranı çok yüksek.Depresyon tedavisinde birebir.Iğdır'ın tuz mağazalarından elde ediliyor.
Geleneksel yemeklerden örneklerden tattık ve bana göre biraz yağlı olsa da çok çok lezzetliydi Emeği geçenlere ve Mekan.com'a çok teşekkür ederim..

SEMENİ RESTORAN YEMEKLERİNİN ÖZELLİKLERİ..

Taş Köfte: 3 saat taşta ahşap tokmakla dövülen Taş Köfte, kırık nohut, tarhun, patates ve ekşi erikle pişiriliyor. (25 TL)



Kuşbaşı Etli Sebze Dolması: Kuşbaşı kuzu etinden yapılıyor ve içerisinde onun da kırık nohut ve lepe bulunuyor. (28 TL)




Ekşili Pilav: Kuzu etiyle pişirilen ekşili pilavda frenk soğanı (sebzi), maydanoz ve limon tozu ile lezzetlendiriliyor. (25 TL)Diğer isimleri Kazımaklı pilav ve yüzlü_gözlü....





Çilov Kebap: Köfte haline getirilmiş kuzu kıyması, üzerinde balla karamelize edilmiş soğan, havuç ve zerniç ile servis ediliyor. (28 lira)




Yoğurt Çorbası (Katık Aşı): Ispanak, pirinç, nohut, kişniş, dereotu ve yoğurt ile hazırlanan çorba aslında yemeğin hazmını kolaylaştırması için yemekle birlikte tüketilen bir ek garnitür. (10 TL)


Kabak Tatlısı (10 TL)
Helva (10 lira)


ADRES:Reşitpaşa Tuncay Artun Caddesi.No:127 Sarıyer

Fotoğrafların hepsi bana aittir,çok zevkle çektim..Sizlere mutlu günler dilerim 
Beni instagram,facebook,youtube  ve twitter 'dan takip edebilirsiniz.

3 yorum:

  1. Harika bir yermiş görüntüsü ve yemekler harika sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten çok güzel bir yer .Size sevgilerimi gönderiyorum

      Sil
    2. Evet gerçekten çok güzel bir yer .Size sevgilerimi gönderiyorum

      Sil