Huzurlu Mutfak: BALKABAĞI YEMEĞİ
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

BALKABAĞI YEMEĞİ


Balkabağı çok vitaminli bir sebzedir bilirsiniz.Böreği dahil herşeyi yapılır ve çok da lezzetli olur.Yemeğini yapmayı düşündüğümde internetten fikir alayım dedim ama hiçbiri benim evimin alıştığı lezzet gibi gelmedi.Ben de canım nasıl istiyorsa öyle yaptım.Pekmezle pişirilen de var,kırık yarma ile de,eminim hepsi çok güzeldir ama benim aklıma yatan ,böyle pişirmek oldu..Instagramda çok beğenildi ve tarifi yapan arkadaşlar çok sevdiler.Çok yumuşak,lezzetli bir yemek,çocuklardan kaçırıp da eşime biraz ayırabildim,o kadar nefis.Övüyorum ki siz de yapın,tadına doyamazsınız.Hem bağırsak hem cilt dostu bir sebze.Resimdeki 3 dilimi de puding yaptım,yarın o da gelecek size..Sevgiler..




MALZEMELER:

*1 kg.kadar balkabağı
*1 adet iri soğan
*1 adet havuç
*2 diş sarımsak
*2 yemek kaşığı pirinç
*1 adet patates (ben unutmuşum ama koyulursa güzel olur)
*Çeyrek çay bardağı zeytinyağ
*3 su bardağı sıcak su
*2 tatlı kaşığı tuz,karabiber.pul biber
*İsterseniz 2 adet kurutulmuş acı biber

YAPILIŞI:

*Tencereye zeytinyağ ve küp küp doğranmış soğan konulur
*Küçük doğranmış havuç,acı kırmızı biberler ve sarımsak da eklenerek 7-8 dakika kavrulur
*Doğranmış balkabakları ve patates ilave edilir ve karıştırılır.
*Yıkanmış pirinçler,sıcak su,tuz ve baharatlar eklenerek orta ateşte pişmeye bırakılır
*Pirinçler yumuşayana kadar arada bir iki kez kabaklrı ezmeden karıştırılır
 *Suyunu çok çekerse yarım veya bir çay bardağı sıcak su eklenir
*Pirinçler yumuşadığında yemek olmuştur.

AFİYET OLSUN..


Facebook'ta Huzurlu Mutfak sayfamı takip etmek için tıklayın
Twitter'da Huzurlu Mutfak sayfamı takip etmek  için tıklayın
İnstagram'da huzurlu_ mutfak yazarak takip edebilirsiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder