Huzurlu Mutfak: YOĞURTLU MEYBUZ
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

YOĞURTLU MEYBUZ


Sıcak havalarda içimizi serinletip, tatlı ihtiyacımızı karşılayan aşkımız dondurmayı sağlıklı şekilde yaptım..Kilo almak istemeyen ve hatta diyette olanlar daha çok beğeneceklerdir sanırım..Yoğurda krema veya kremşanti ekleyerek  yapılabilen çok güzel dondurmalar var.Ama ben çocuklar için de faydalı ve eğlenceli olsun diye MEYBUZ tarzında yapmayı tercih ettim..İnşallah beğenirsiniz.Biz bu saatlerde yedik,denedik ve rahatlıkla öneriyoruz.




MALZEMELER:
*500 veya 750 gramlık süzme yoğurt
*3 kaşık bal veya 4 kaşık pudra şekeri
*Karadut,kakao,hindistan cevizi rendesi
*Vanilya

YAPILIŞI:
*Süzme yoğurdu çırpma kabına koydum
*Bal veya pudra şekerini ekleyerek 4-5 dakika çırptım
*Yoğurdu 3'e böldüm
*Bir kısmına 1 kaşık kakao (çikolata parçası veya damla çikolata da olur)
*Diğer kısmına 2 yemek kaşığı karadut
*Son kısma da 1 tatlı kaşığı hindistan cevizi rendesi ve vanilya ekledim ve karıştırdım
*Meyveyi eklediğim kısımda mixer kullanmadım ama kaşıkla iyice karıştırdım
*Dondurma çubuklarına yarım yarım istediğim renklerde doldurup çubuklarını  taktım  (İKEA'dan aldım)
*Buzluğa koyup dondurdum
*Yemek istediğimizde bir bardağa sıcak su koydum çubukları batırdım ve rahatça çıktılar..

 **Tabii bu yoğurtla çok miktarda dondurma çıkıyor,kalanını renk renk olacak şekilde,kapaklı    bir  cam kaba koydum..

AFİYET OLSUN..

Facebook'ta Huzurlu Mutfak sayfamı takip etmek için tıklayın
Twitter'da Huzurlu Mutfak sayfamı takip etmek  için tıklayın

Instagramdan da takip edebilirsiniz..




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder