Huzurlu Mutfak: LİMON ESANSLI KAPKEKLER
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

LİMON ESANSLI KAPKEKLER


Kek yapmaya niyetlenmiştim,hadi kapkek şeklinde olsun dedim.Sonra tek çeşit kesmedi,iki çeşitte karar kıldım.Hemen işe giriştim..İyi de oldu ,arkadaşlarım çok beğendiler..Sıra tarifi yazmakta.Oğlum Emre'nin maçları çok yoğun,basketbol oynuyor.Dün Karşıya Darrüşşafaka'ya gittik.Bu akşam da FB  Dereağzı tesislerindeyiz inşallah..Fırsat buldukça resim çekip hem  İnstagram'a hem Twitter'a hem de Facebook ve bloğuma koyuyorum.İşim çok..Ama memnunum,Allah kimseyi boşta bırakmasın.Bir şeylerle uğraşılmazsa  hayat zindan olur.Sağlığımız olsun da bir şeyler üretelim..





LİMON ESANSLI KAPKEK İÇİN:

MALZEMELER:( Büyük boy kağıtlarda 7-8 adet çıkıyor )

*3 yumurta
*1 su bardağına yakın pudra şekeri veya toz şeker (pudra şekeri daha pürüzsüz yapıyor,eğer  evde yoksa toz şekeri rondodan geçirebilirsiniz,pudra şekeriniz olur)
*125 gram yani yarım margarin veya yarım su bardağı sıvıyağ
*Eğer çok kişi bölüşecekse bu tarifte margarin kullanabilirsiniz,ben keklerimi hep sıvıyağla    yaparım ama bunda margarin harika oluyor..
*Yarım su bardağı ılık su
'Yarım su bardağı süt
*Yarım limon suyu
*1 limon kabuğu rendesi
*3 su bardağı limon aromalı un (Sinangil Un'da var)
*1 kabartma tozu
*1 vanilya

YAPILIŞI:

*Oda sıcaklığındaki yumurtaları şekerle birlikte 5-6 dakika çırpın
*Eritilmiş margarini veya sıvıyağı ekleyip iyice çırpın çırpabildiğiniz kadar,krema gibi  olsun
*Diğer malzemeyi,elediğiniz limon aromalı un,kabartma tozu ve vanilini ekleyerek tahta  kaşık veya spatula ile yumurtaların havasını söndürmeden karıştırın
*Üşenirseniz hepsini yine mikserle çırpın
*Yavaş yavaş karıştırınca kabarması daha iyi oluyor,ben burada hepsini çırptım 
*Kapkek kağıtlarını fırçayla hafif yağlayıp yarıya kadar hamurla doldurun
*Kapkek tepsisi varsa ona dizin
*175 derecedeki önceden ısıtılmış fırında (kek yapımına başladıktan biraz daha sonra  fırını  yakın) 35-40 dakika kadar pişirin
*İlk 20 dakika hiç açmayın.30 dakika olunca bir kürdanı batırıp bakın,temiz çıkıyorsa  ve  rengi  güzelse kapatabilirsiniz..

ÜZERİNDEKİ GLAZÜR İÇİN...
*3 kaşık pudra şekeri
*3-4 kaşık su
*1 tatlı kaşığı eritilmiş margarin

*Malzemeyi karıştırıp krema torbasına koydum ve süsledim..

AFİYET OLSUN..


Facebook'ta Huzurlu Mutfak sayfamı takip etmek için tıklayın
Twitter'da Huzurlu Mutfak sayfamı takip etmek  için tıklayın

Instagramdan da takip edebilirsiniz..







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder