Huzurlu Mutfak: KORNİŞON TURŞU.
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

KORNİŞON TURŞU.




MALZEMELER:

*2 kilo kornişon salatalık
*5-6 diş sarımsak
*3 çorba kaşığı kaya tuzu
*1 çay bardağı sirke
*1 adet limonu dilimleri
*7-8 su bardağı su
*2 havuç (diğer kavanoz boş  kaldı,ondan dolayı,hem de güzel oluyor)

**Tek kavanoz yapacaksanız 2,5 litrelik kavanozu biraz.aşar,bir de küçük kavanoz eklersiniz.Ben 2  ve 1,5 lt.lik  kavanozlara yaptım ve 2 adet de havuç ekledim..

Eskiden nohut,karabiber taneleri ve şeker de koyardım.İsteyenler koysun ama bir kaç yıldır böyle basitçe yapıyorum ve hiçbir farkı yok,bittiğinde kavanozu temizlerken de kolay oluyor.Tadı denendi.beğenildi.Rahatça yapabilirsiniz.Bazıları çok sirke ve sarımsak koyar,ben yiyen kişiler çok kokmasın diye daha az koyarım.Tadında bir sıkıntı olmaz,severseniz sirke ve sarımsak miktarlarını artırın.Aileden aileye değişir.Ama kornişonlar kütür kütür olduktan sonra çok kokmanın anlamı yok,topluma çıkıyoruz.Sevgilerle,afiyet olsun...

YAPILIŞI:

*Kornişonları yıkayıp saplarını ve çok küçük kornişon değillerse diplerini biraz kesiyorum
*Bir tencereye suyu ve sirkeyi koyup kaynatıyorum
*Kavanoza salatalıkları dizerken aralara soyduğum sarımsak tanelerini ve limon dilimlerini    diziyorum
*Kaynayıp ılınmış olan suyu üstlerini kapatacak şekilde dolduruyorum
*Az gelirse soğuk su ekleyebilirsiniz
*Kapağını kapatıp güneş görmeyen bir yere koyuyorum
*Ertesi gün açıp suyunu tadıyorum EĞER TUZSUZSA 1 kaşık kadar kaya tuzu ekleyip sıkıca    kapatıyorum
*Baştan çok tuz doldurmak istemem sağlığa zararlı, ama tuzsuz olursa da erir ,ertesi gün  tuzunun ayarı   daha iyi anlaşılıyor
*Tuzlu olduğunu düşüyorsanız biraz boşaltıp su ekleyin,biraz çalkalayıp tadın
*Artık 10 gün ellemiyorum,güneş görmeyen bir yerde beklesin
*Turşuyu tüketmeye başladığımızda eğer yer varsa buzdolabına  koyarım,ama havalar  soğuyunca gerek  yok
*Geçen kış ılıktı, ben soğuk soğuk yensin diye dolapta tuttum.Hem de yumuşama olasılığı hiç olmaz

AFİYET OLSUN...

Facebook'ta Huzurlu Mutfak sayfamı takip etmek için tıklayın
Twitter'da Huzurlu Mutfak sayfamı takip etmek  için tıklayın
Instagramdan da takip edebilirsiniz..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder