Huzurlu Mutfak: MISIR UNLU FINDIKLI KURABİYE
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

MISIR UNLU FINDIKLI KURABİYE



   Kiler dolabımı açıp da mısır ununu görünce Emre'nin yarınki pikniğine yapacaklarımın bir çeşidi de mısır unlu olsun dedim.Herşeyi içimden geldiği gibi yaptığım gibi hamur işi ve yemeklerim de anlık oluşur.İyi ki yapmışım, hayatımda yediğim en kıyır kıyır,en mis kokulu tuzlu kurabiye diyebilirim.Yumuşak bir hamur yapup dondurma kaşığıyla şekillendirdim.Aslında tatlı kurabiye yapacaktım ama işte anlık diyorum ya..😀


MALZEMELER..

*125 gr.tereyağ veya margarin
*1 fincan zeytinyağ
*2 yumurta( birinin sarısı üzerine)
*Biraz fındık ve ceviz dövüp ekledim
*1 çay bardağı yoğurt
*1 çay bardağı süt (yoğurt az kalmıştı ben    de sütle tamamladım)
*1,5 tatlı kaşığı tuz
*1 tatlı kaşığı toz şeker
*2 su bardağı mısır unu
*1,5 su bardağı un
*1 kab tozu
*1 vanilya

YAPILIŞI:

*Yağları ,şeker ve yoğurdu iyice karıştıralım
*Diğer malzemeyi de ekleyerek yumuşacık bir hamur yoğuralım
*Yalnız beyaz unun hepsini hemen dökmeyelim kontrollü koyalım ki sert bir hamur olmasın.Robotu olanlar ele hafif yapışan bir hamur yapabilir,ben robotta karıştırdım bugün hamuru.
*İster elde ister dondurma kaşığı ile şekil verelim.
*Üzerine yumurta sarısı sürerek ortasına birer fındık batıralım ve 185 derecedeki fırında kızarana kadar pişirelim.

Afiyet Olsun...
İsteyenler mahlep de koyabilir ben diğer çeşide koydum onu da daha sonra paylaşacağım.
💕 💕
İNSTAGRAM,FACEBOOK VE TWİTTER 'DA HUZURLU MUTFAK OLARAK SİZLERLEYİM...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder