Huzurlu Mutfak: SİHİRLİ KEK
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

SİHİRLİ KEK

CUMARTESİ GÜZELLİĞİ GELSİN Mİ???



MAGİC CAKE
Bu şahane kekin sihiri ,,1 kek harcı ile 3 ayrı katman elde edilmesi..
Altı muhallebi,arası kek,en üstü köpük köpük bir lezzet😍😍😍
Yapılışı çok basit ve zevkli.Bu kakaoku ama bundan önce çikolatalı yaptım o daga da muhteşem oldu.Onun kıvamı biraz suluydu fotoğraf çok iyi olmamıştı, paylaşıp paylaşmamakta tereddüt ettim ama onu da paylaşacağım.Çikolatanız yoksa bunun gibi kakaolu yapın,varsa çikolatalı yapın.İkisinde de malzeme aynı.İkisi de çok güzel..
MALZEMELER 
4 yumurta (oda ısısında)
2 damla sirke
1 su bardağı toz seker 
2,5 su bardağı (500 gr.süt) (oda ısısında)
125 gr.(yarım paket) tereyağ (eritilmiş ve ılınmış)
2 yemek kaşığı kakao 
1 su bardağı un (200 ml.lik bardak kullanarak ölçtüm 110 gr.kadar)
1 paket vanilya 
YAPILIŞI
1_Yumurta aklarını ve sarılarını iki derin kaba ayıralım



2_Akları sirke ile beraber kar haline gelene kadar çırpalım 
3_Diğer kaptaki sarılara toz şeker ekleyerek beyazlasana kadar çırpalım 
4_Eritilip ılınmış tereyağı da ekleyerek güzelce karıştıralım 
5_Sütümüzü de ekleyelim 
6_Un ,kakao ve vanilyayı bir kapta karıştırıp ekleyelim



7_Kenardaki yumurta aklarını 3 defada spatula veya tel çırpıcı ile yavaş yavaş sıvı karışıma yedirelim
Not:Aşırı karıştırmayın,beyazlar görülmediği zaman tamamdır
Çok sıvı bir karışım oluyor
Tereyağ veya margarin ile yağladığımız 20×20 gibi küçük bir kek tepsisine boşaltalım

Ben küçük boy kare borcam 
kullandım,kek kalıbı da olur yeter ki küçük boy olsun,kek kabarmayacak sadece katlara ayrılacak (Daha sonra çikolatalının  videosunu paylaşacağım)
8_165 derecedeki ısınmış fırında 45_50 dakika pişirelim



Not:Üzeri çabuk kızarırsa ilk 30 dakikadan sonra üzerine alüminyum folyo kapatabiliriz. 



Kekin ortası hafif ıslakken fırından alalım ki kekimiz kusursuz olsun, kuru olmasın..
Görüntü ve lezzet harika..
Soğuyunca dilimleyelim ve üzerine pudra şekeri serpelim 
AFİYET ŞEKER OLSUN 

2 yorum:

  1. Elinize sağlık bynu ben de yapmıştım gerçekten farklı ve güzel bir lezzet sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumlarınız için çok çok teşekkür ederim sevgilerle

      Sil