Huzurlu Mutfak: CEVİZLİ_PEKMEZLİ HASITA (HASUDA_ASİDE)
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

CEVİZLİ_PEKMEZLİ HASITA (HASUDA_ASİDE)



Google'da o kadar çok çeşidi var ki inanamadım.
🌟Erzurum ,Kayseri,Maraş ve Artvin Yöresi tarifi olarak görünüyor.
🌟Ve daha çok su ve nişasta ile yapılıyor.
🌟Bazı hasıta tarifleri ise bir nevi şekerli kuymak ..
Ben pekmezli ve kıtır olması nedeniyle onları okusam da  arkadaşımın tarifinde karar kıldım.
🌟Şipşak yapılacak ve çok sevilecek bir lezzet..
MALZEMELER
🌟2 silme yemek kaşığı tereyağ
🌟1 çay bardağı pekmez
🌟1 çay bardağı un
🌟Ben biraz da ceviz ekledim,tavsiye ederim..



YAPILIŞI 
Pekmez ve unu bir kapta karıştıralım 
Tavaya yağı koyup eritelim 
Kırılmış cevizleri ekleyelim (ben en son ekledim aklıma geç geldi ama yağ ile kavrulunca daha güzel olacağı kanaatindeyim)
1 dak.kadar kısık ateşte kavuralım
Üzerine pekmez ve un karışımını dökelim (hafif akıcı bir kıvamdaki)
Kıtır görünümü olana kadar kavuralım 
AFİYET OLSUN 
Sıcak veya ılık yemelisiniz,soğudu zaman imkan varsa yine hafif ısıtıp tüketin ,daha lezzetli oluyor...
SEVGİLERİMLE 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder