Huzurlu Mutfak: PEKMEZLİ ŞEKERSİZ KAPKEK
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

PEKMEZLİ ŞEKERSİZ KAPKEK


   Bu pamuk gibi,şekersiz ama dut pekmezinin hafif tadıyla lezzetlenmiş mafinleri en kısa zamanda denemenizi öneririm.@dutlulezzetler 'den gelen dutpekmezi ve kurudutlar muhteşem güzel.Daha önce harnup pekmezi ile kek yapardım ama tadı biraz ağır olabiliyor ,benim tavsiyem keklerde dut veya üzüm pekmezi kullanmanız.Özellikle bu pekmez o kadar güzel bir lezzet verdi ki evde kapışıldı..Yumuşacık ve tüy gibi mafinlerin tarifi şöyle..





MALZEMELER (12 adet kağıt için tam ölçü)
Tüm malzemeler oda ısında olmalı...
2 adet yumurta 
1 su bardağına yakın dut pekmezi @dutlulezzetler 250 gr.lık kavanoz
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ 
Biraz dövülmüş ceviz 
2 su bardağı un
1 kabartma tozu 
1 vanilya 



YAPILIŞI 
Yumurta ve pekmezi iyice çırpalım 
Sütü ve yağı ekleyerek düşük devirde çırpalım 
Cevizi de ilave edelim
Unu,kab.tozu ve vanilyayı eleyerek 2_3 defada  ilave edelim 
Yavaşça tel çırpıcı ile  karıştıralım 



Mafin tepsisine yerleştirdiğimiz kağıtlara paylaştıralım (kağıtları yağlamadım yine de kolayca çıktı)
Veya orta boy yağlanmış tepsiye dökelim 
170 derecedeki ısınmış fırında 20 dak.kadar pişirelim
Eğer kek kalıbında yaparsanız daha uzun sürebilir,kürdan testi yapalım ve temiz çıkarsa fırını kapatalım 
AFİYET OLSUN 
İsterseniz kek hamuruna dut kurusu da ekleyebilirsiniz,ben bu defa sadece ceviz koydum,harika oldu..
Kek hiç pekmezli gibi değil o kadar lezzetli ki anlatamam..@dutlulezzetler'e çok çok teşekkür ederim 
AFİYET OLSUN 
İnstagramda Huzurlu _Mutfak
Facebook'ta Huzurlu Mutfak olarak beni takip edebilirsiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder