Huzurlu Mutfak: BAMYA ÇİÇEĞİ ÇORBASI
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

BAMYA ÇİÇEĞİ ÇORBASI


İYİ AKŞAMLAR ARKADAŞLAR. .
@momandpoptr 'ın gönderdiği  Kastamonu 'nun mis gibi kuru bamyaları ile yaptığım yemek..
İlk kez denedim ,Konya usulü minik parça etle pişirecektim çocuklar kıymalı istedi.Ben de iri kıymalı olarak yaptım.Ben beğendim ve çok faydalı olduğunu biliyorum,tavsiye ederim..
EKŞİLİ KURU BAMYA ÇORBASI (Yemeği)
MALZEMELER
200 gr. çorbalar kuru bamya
150 gr.minik kuşbaşı et veya iri çekilmiş kıyma
1 büyük soğan
2 diş sarımsak
3 kaşık salça (domates,biber ve acı biber karışık salça olabilir)
1 limon
Tuz,baharat
YAPILIŞI
Bamyaları iki havlu arasında birbirine sürterek kılçıklarını çıkartıyoruz 
Kaynamakta olan yarım adet sıktığımız limonlu suya ipleriyle birlikte atıyoruz
15 Dak.az ateşte haşlayarak süzüyoruz
Bu arada biraz zeytinyağda kıyma (veya etleri) kavurarak küp doğranmış  soğanı ekliyoruz,biraz kavrulunca salçaları ilave ediyoruz
5_6 su bardağı sıcak su koyuyoruz
Parça et ise pişene kadar kaynatıyoruz
Kıyma ile yapıyorsak suyunu koyduktan sonra iplerinden çıkardığımız bamyaları ilave ediyoruz
Yarım limon suyunu ,tuzunu ve istenilen baharatları ekleyerek 15_20 dak pişiriyoruz
Yemek gibi değil de çorba olsun istersek biraz daha kaynar su ilave edebiliriz
AFİYET ŞEKER OLSUN .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder