Huzurlu Mutfak: ŞEKER HAMURLU SONBAHAR PASTASI (Çikolatalı-Muzlu)
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

ŞEKER HAMURLU SONBAHAR PASTASI (Çikolatalı-Muzlu)

      Sonbaharın gelişiyle birlikte hem kızımın yaşgünü hem de bu güzel sonbaharı kutlamak için ilk ŞEKER HAMURLU pastamı yaptım.En kaliteli marka olan Dr.Paste kullandım.İyi marka seçerseniz ve sık tüketmezseniz hiç bir sağlık sorunu yaratmayacağından eminim.Zaten şekerli gıdaları seyrek tüketmekte ve paylaşarak az yemekte fayda var.Bir ara sizlerle 6 yıl önce 30 kilo olup da onu nasıl yavaş ve sağlıklı bir şekilde verdiğimi paylaşacağım. Zayıflama konusu önemlidir ve özen ister,bundan dolayı bu konuya  ayrı bir zaman ayırmalıyım.
  Gelelim lezzetli ve şık pastamızın tarifine..






Malzemeler:
******************
*5 yumurta 
*1,5 çay bardağı toz şeker (4 küçük kahve fincanı)
*Yarım çay bardağı sıcak su
*2 küçük kahve fincanı un
*2 küçük kahve fincanı nişasta
*1 kabartma tozu
*1 vanilya 


KREMASI İÇİN

*****************
*4 su bardağı süt
*2 yemek kaşığı un
*2 yemek kaşığı nişasta
*1 yemek kasigi tereyağ
*1 yumurta sarısı
*1 vanilya
*Çikolata rendesi (80 gr)
*Kahverengi,krem,turuncu şeker hamuru


YAPILIŞI 

********************
*Yumurta akları ve sarıları ayrılır
*Akı bir fiske tuzla ve sonra şekerin yarısıyla katılaşana kadar çırpılır
*Sonra sarılar,sıcak su ve şekerle iyice çırpılır (şeker eriyene kadar)
*Kuru malzeme birlikte elenerek bir kaç defada sarılara tel çırpıcı veya spatula ile eklenir
*Yumurta akları da bir kaç defada alttan üste karıştırarak eklenir ve tamamlanır
*2 adet 22 veya 24 cm.lik bir kelepçeli kalıba yağlı kağıt serilir ve yanları kıvrılır
*Hamur ikisine bölüştürülüp üzeri düzeltilir
*160 derecedeki fırında 20_25 dakika pişirilir.
*Çıkardığımızda fırın teline ters çevrilir
*Soğumaya bırakılır
*Krema malzemesi yağ ve vanilya hariç tel çırpıcıyla çırpılarak pişirilir.
*Pişince yağ, çikolata,vanilya eklenir,çırpılır
*İyice soğutulur
*Ben pandispanyaları ikiye bölüp 4 kat yaptım,ama iki pandispanya arasına bol krema da olur
*Muz dilimleri dizilir
*En üste ve Pasta yanlarına çok az krema sürülür ve düzeltilir
*Pudra şekeri serperek açılan turuncu_krem renk karışımı hamur üzerine kaplanır
*Düzeltilip fazlalığı kesilir
*Ben üç tondan mandalina kadar alıp üstüste koydum,çevirdim ve öyle açtım,dalgalı oldu.Kalıpla kestim ve hafif su sürdüğüm pastaya yapıştırdım.


AFİYET OLSUN..

3 yorum:

  1. Merhaba,
    Pasta çok güzel görünüyor. Ellerine emeğine sağlık canım arkadaşım. Zeynebimin de doğum günü kutlu olsun. İkinizi de öpüyorum. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Seldacım çook çok teşekkür ederim. Beğenmene çok sevindim. Ben de kelebeğimi çok öpüyorum.Sevgilerimle canım

      Sil
    2. Canım Seldacım çook çok teşekkür ederim. Beğenmene çok sevindim. Ben de kelebeğimi çok öpüyorum.Sevgilerimle canım

      Sil