Huzurlu Mutfak: KÜLAHTA KEK
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

KÜLAHTA KEK











GÜNAYDIN. .
KÜLAHTA KEK..
Şu karamsar günlerde yüzümüze bir gülümseme getirelim dedim.Dün yaptığım KÜLAHTA KEK tarifimi sizlerle paylaşacağım . İnşallah çarşamba günü bu tarifi ASLI HÜNEL İLE RENGARENK PROGRAMINDA yapacağım.Salı günü sizlerle paylaşacaktım ama sabredemedim,çok şirin oldular.
MALZEMELER 
*2 yumurta 
*1 çay bardağı şeker 
*Yarım çay bardağı sıvıyağ 
*Yarım  çay bardağı süt 
*2 kaşık kakao 
*1 su bardağı dolusu un (eğer sade kek yapacaksanız kakao olmadığı için unu yarım su bardağı daha un koymalısınız)
*1 kabartma tozu 
*1 vanilya 
YAPILIŞI 
*Yumurta ve şekeri güzelce çırpalım *Şekeri de yarım yarım ekleyerek çırpalım ki güzel erisin
*Yağı ve sütü de ilave ederek yine çırpalım.
*Mikseri bırakalım.Elenmiş un,kabartma tozu, vanilya ve kakaoyu 3_4 defada ekleyerek spatula ile karıştıralım.
*Bir tepsiye külahları dizelim.
*Dondurma külahlarına 1 dolu çorba kaşığı yetiyor.Bazıları suluca bir kek hamuru yapıyor ,ben biraz kıvamlı yaptım ve kolayca doldurdum.1 kaşık dolusu alıp içine doğru akıttım oldu bitti.
*İçleri dolduğu için düşmüyorlar merak etmeyin.
*Pişince daha hafif olup devrilseler de dert değil,pişmiş zaten,düşeni kaldırırız ..
*175 derecede 25 dakika pişirelim.
Fırından alıp soğutalım.
*İster hazırladığımız kremşantiyi sıkma torbasına koyarak süsleyelim,ister krem şanti içine külahta keki batırarak daha pratik hazırlayalım.
*Sonra istediğimiz süsleri serpelim.
*Veya krem şantiye batırdıktan sonra kasedeki süslere bulayalım ve kolayca bitirelim.
*Damla çikolata,kuru meyve,pasta süsleri vs.hepsi olur.
AFİYET OLSUN..
İNSTAGRAM,FACEBOOK ,TWİTTER VE PİNTEREST'TE DE HUZURLU MUTFAĞI TAKİP EDEBİLİRSİNİZ..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder