Huzurlu Mutfak: PATLICAN MUSAKKA (KIZARTILMADAN YAPILAN)
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

PATLICAN MUSAKKA (KIZARTILMADAN YAPILAN)

     Yıllardır çok yağlı diye oturtma veya musakka yapmıyordum ve kızartmayınca da tadını sevmiyordum.Evdekiler de bu yemeği çok seviyorlar ama o kadar kızartma yağını aileme yedirmeye kıyamadım.Bugün azmettim ve nefis bir lezzet yakaladım.




MALZEMELER 
*5 orta boy kemer patlıcan (2_3 adet bostan patlıcan da olur)
*Yarım çay bardağı Zeytinyağ *Tuz,karabiber, pul biber
ÜZERİNE..
*3 orta boy soğan (iyi ki bol soğan doğramışım. Çok lezzetli oldu)
*3_4 diş sarımsak *2 adet yeşil biber
*300 gr.kıyma (az yağlı)
*1 dolu kaşık domates salçası *1 dolu kaşık biber salçası
*1 tatlı kaşığı acı biber salçası (Güzel domatesiniz varsa 2 adet doğrayın veya rendeleyin)
*Maydanoz
*1,5 su bardağı sıcak su



YAPILIŞI (fotoları paylaşacağım)
*Patlıcanları alacalı soyarak ister yuvarlak, ister  dikdörtgen ince şekilde doğrayalım
*2 tatlı kaşığı tuz koyduğumuz suya bastıralım *üzerine bir kase oturtalım ki acısı çıksın
*Bu arada Tencereye 2_3 yemek kaşığı zeytinyağı koyarak küp küp doğranmış soğanları ve sarımsakları az ateşte kavurmaya başlayalım
*Yumuşayıp pembeleşmeye başlayınca (hafif karamelize olmuş soğanlar yemeğe lezzet katar) kıymayı ekleyelim
*2__3 dakika kavurunca salçaları ekleyelim
Varsa domatesi de ekleyelim
*1__2 dakika Kaynayınca suyunu,tuzunu ve istediğimiz baharatlarını koyalım.
*2__3 dakika kaynatıp kapatalım,maydanozu doğrayalım.
*Sulu sulu olsun ki fırında patlıcanlara lezzet versin.
*Sudan çıkardığımız patlıcanların üzerine Zeytinyağ gezdirelim ,hepsini elimizle veya fırçayla yağlamış olalım.
*Fırın kabını da yağlayarak patlıcanları yayalım ve üzerine tuz ve pul biber serpelim,alüminyum folyo ile kapatalım
*200 derecedeki fırına vererek 30-40 dakika kadar patlıcanlar yumuşayana kadar tutalım.
Ben 20 dak. sonra kaşıkla karıştırıp alt üst ettim.
* Patlıcanlar olunca pişirdiğimiz sulu,lezzetli malzemeyi üzerine dökelim.Bu esnada yemeğe bayılacaksınız emin olun.
*Üzerine domates ve varsa biber dizelim
*Üzerini aynı folyoyla sarıp fırın ısısını 180 dereceye indirerek  10_15 dakika daha fırına verelim,lezzetler karışsın.
AFİYET ŞEKER OLSUN 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder