Huzurlu Mutfak: ARMUTLU ve DAMLA SAKIZ REÇELLİ KEK
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

ARMUTLU ve DAMLA SAKIZ REÇELLİ KEK

Klasik bir kek tarifine damla sakızı reçeli ekledim ve armutlarla şenlendirdim.Evde ne bulursam onları kullanmak gibi bir adetim vardır..Misafirim gelince alışveriş derdim olmaz.Ana maddeler olduktan sonra gerisi bizim yaratıcılığımıza kalmış..Zamanla bu pratiklik oluşuyor..Beni takip etmeye devam  ediniz  :)
Saat 18 de arkadaşıma gitmeye karar verdim,  saat 19 da kek elimde yola çıktım.Çok sıcaktı daha tepsi içinde taşıdım  arabaya..




MALZEMELER:
*3 yumurta
*1 su bardağı toz şeker
*1 su bardağı süt veya yoğurt
*Yarım su bardağı sıvıyağ
*Bende Şirince'nin DAMLA SAKIZI REÇELİ vardı 1 tatlı kaşığı koydum
*3 su bardağı un
*1 adet kabartma tozu
*1 vanilya
*1 tatlı kaşığı tarçın

*3 adet iri armut
*1 tatlı kaşığı tereyağ (şart değil)
*3 yemek kaşığı toz şeker

YAPILIŞI:
*Armutları yıkayıp soyun ve ince ince dilimleyin (tabii çekirdekleri çıkarılacak)
*Bir tavada tereyağ ve şekerle arada çevirerek yumuşayana kadar pişirin
*Soğurken keki yapmaya başlayın
*Yumurtaları şekerle iyice çırpın.Önce düşük sonra yüksek devirle 3-4  dakika olsun
*Diğer sıvıları koyup yine çırpın bu defa karışsın yeter
*Varsa reçeli ekleyin,başka bir reçel  de olur
*Unu ,tarçını ,kabartma tozu ve vanilyayı eleyerek ekleyin ve karıştırın (ben mikserle devam  ettim,güzel oldu
*Kullanacağınız tepsiyi yağlayıp yanlarına bir sıra armut dizin
*Kek hamurunu boşaltın
*Armut dilimlerini gönlünüzce yerleştirin ,ben daire şeklinde dizdim ,pişip de kabarınca gül gibi  oldu
*175 derecedeki fırında yaklaşık 40-45 dakika pişirin
*Bir kürdanı batırın (bıçak da olur) temiz çıkarsa olmuştur.
*Fırından çıkarın ama esen veya soğuk bir yere koymayın çökebilir.

AFİYET OLSUN...


Facebook'ta Huzurlu Mutfak sayfamı takip etmek için tıklayın
Twitter'da Huzurlu Mutfak sayfamı takip etmek  için tıklayın


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder