Huzurlu Mutfak: FINDIKZADE
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

FINDIKZADE

Geçen akşam eşim hamur tatlısı istedi.O,tatlı ve hamur işi sevmez.Bunca yıldır evliyim ilk kez hamur işi istediğini duydum.Tabii  kırar mıyım onu?Kırmam ama kendimi yormak da istemedim.Basit ve lezzetli ne yapayım diye düşündüm ve evde ne varsa onları kullanayım istedim.Temel maddeler var zaten bir de fındığım vardı.Ve aklıma böyle bir şey hazırlamak geldi İsmini de; düşündüm,taşındım, fındıklı olduğu için FINDIKZADE koydum.Şirin bir isim değil mi?




MALZEMELER:

HAMURU İÇİN:
*1 adet yumurta
*Yarım çay bardağı sıvıyağ
*Yarım çay bardağı erimiş ve soğumuş margarin
*3 çorba kaşığı yoğurt (süt de olur)
*1 çorba kaşığı şirke
*1 paket kabartma tozu
*1 çay bardağı fındık (ceviz veya badem de olur)
*3 su bardağı un

ŞERBETİ İÇİN:
*2.5 su bardağı toz şeker
*2 su bardağı su
*1 çay kaşığı limon suyu

YAPILIŞI:
*İlk işimiz şerbeti orta ateşte 10 dakika kaynatarak soğumaya bırakmak..

*Eritilmiş ve soğumuş margarin, diğer hamur malzemeleri ve ince çekilmiş fındık yoğurma kabına  alınır
*Ele yapışmayan ama çok sert de olmayan bir hamur yoğrulur
*Elinize yapışırsa biraz daha un ekleyebilirsiniz
*Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılır
*Yuvarlak veya istenilen şekil verilerek yağlanmış tepsiye dizilir
*İstenirse üzerlerine fındık vs.batırılır,(İyi bastırın pişerken kabarıyor ,fındıklar havada kalıyor)
*190-200 derecede 25-30 dakika kızarana kadar pişirilir.
*Tepsi fırından alınınca soğumuş şerbet hepsini ıslatacak şekilde üzerine gezdirilir.
*2-3 saat beklemeli ki şerbeti iyice çeksin,hatta geceden yapılsa daha iyi olur.

AFİYET OLSUN..


Facebook'ta Huzurlu Mutfak sayfamı takip etmek için tıklayın
Twitter'da Huzurlu Mutfak sayfamı takip etmek  için tıklayın


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder