Huzurlu Mutfak: KAKULELİ MARDİN KAHVESİ
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

KAKULELİ MARDİN KAHVESİ

SOMA'daki acı maden kazasından dolayı hepimiz çok çok üzgünüz. Bu moral bozukluğunu biraz hafifletmek  için bilgisayarın başına geçtim. Bir yandan da radyoda Mabel Matiz dinliyorum.Kızımla birlikte içmek için kahve yapacağım. Ama bu kahveyi başağrısı ve gerginliği gidermede etkili bir baharat olan KAKULE ile pişireceğim. Ben Ayvalık'ta içmiştim ve beğendim. Fakat bu kahve Avalık değil Mardin'e ait. Kakule aktardan kolayca bulunan ucuz bir baharat. Siz de pişirip deneyin istedim. Eğer beğenirseniz paylaşın ki herkes faydalı bir kahveyi denemiş olsun.Hem de kahve bizim baş tacımız zaten. 
Haydi başlayalım...

MALZEME:2 KİŞİLİK
2 dolu tatlı kaşığı kahve
2 adet kakule
Şeker isteğe bağlı.Orta kahve için 2 adet kesme şeker
2 kahve fincanı su
YAPILIŞI:
Kakule havanda dövülüp tohumu çıkarılır.Kahve makinesi  veya cezveye su,kahve,dövülmüş kakule ve istenirse şeker konulur.Kaynamaya başlayınca köpüğü paylaştırılır,tekrar kaynatılıp fincanlara dökülür.


KAHVENİN VÜCUTTAKİ SUYU TUTMASINDAN DOLAYI HER KAHVEDEN SONRA 1-2 BARDAK SU  İÇİLMELİ. 

BU ARADA, FOTOĞRAFTA GÖRÜLEN BAHARAT KAKULE...

HUZURLA İÇMENİZ DİLEĞİYLE...

Facebook'ta Huzurlu Mutfak sayfasını takip etmek için burayı tıklayabilirsiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder