Huzurlu Mutfak: KARALAHANA DOLMASI
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

KARALAHANA DOLMASI

Anne tarafım Rizeli, ben tam bir Karadeniz kadını olan anneannemle büyüdüm.Sizlere bugün bir Karadeniz yemeği olan KARALAHANA DOLMASI tarifi vermek istiyorum.Biz sarma değil dolma deriz, ben de kuralı bozmak istemiyorum.Daha ortaokuldayken anneannem malzemeyi hazırlar, yaprakları sarmak için bana seslenirdi.Yani o yaşlardan beri yaparım.Genellikle beyaz lahana ile karışık sarardık.Tencere altına da mutlaka kemik koyardı.Ben de dün sardım, bugün tarifi ve fotoğrafını paylaşayım istedim.Bilirsiniz karalahana da mükemmel bir demir kaynağıdır.Liflidir ve sağlıklıdır.




MALZEMELER:
2 Bağ karalahana ( mümkünse küçük boy yaprak)
350-400 gram orta yağlı kıyma
2 adet kuru soğan
2 adet domates
1 çay bardağı pirinç(daha az kalorili olsun derseniz bulgur da olur)
2 diş sarımsak
1 kaşık salça
Bir kaç kaşık sıvıyağ
Maydonoz,2 tatlı kaşığı tuz.1 çay kaşığı karabiber,dolma baharı,.nane

YAPILIŞI:
Karalahana yapraklarının sapları koparılarak yıkanır ve kaynamakta olan bir tencere suya bastırılır.Tahta kaşıkla arada bir çevrilerek 10-12 dakaka kadar orta ateşte haşlanır.Süzgece alınarak soğumaya bırakılır.

Kıymalı iç için:Yıkanan pirinç genişçe bir kaba alındıktan sonra küp küp doğranmış soğanlar,kıyma,dövülmüş sarımsak,sıvıyağ,rendelenmiş domatesler,salça,doğranmış yeşiller ve baharatlar eklenip güzelce karıştırılır.Elle karıştırılırsa tabii daha özleşir.

Masaya yapraklar ve iç malzeme alınıp sarmaya başlanır.Eğer yapraklar büyükse orta damardan ayrılır,damar atılır.Elimize alıp bir tatlı kaşığı kadar iç malzemeden konulur,yaprak kenarları yanlardan içe doğru kıvrılarak yukarı doğru sarılır.Bazıları içi yaprağın üstüne koyar,aşağı doğru iner.Tencereye sarılan tüm dalmalar sıkıca dizilir.

Sosu için: 2 kaşık salça 1 bardak sıcak suda eritilir.Biraz sıvı yağ eklenip yemeğin üzerine dökülür.3 bardak kaynar su dökülüp bir tabak kapatılır.Tencere kapağı da kapanarak orta ateşte 30 dakika pişirilir.Dinlendirilir.

Fotoğrafta görülen kırmızı biberi de yine aynı içle doldurdum. 
Demirden çok iyi faydalanmak isteyenler yanında yoğurt yememelidir.

Afiyet Olsun.
Facebook'ta beni takip etmek için burayı tıklayabilirsiniz...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder