Huzurlu Mutfak: KUMKUAT (KAMKAT) REÇELİ
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

KUMKUAT (KAMKAT) REÇELİ

Yeni evliyken komşum sonra da arkadaşım olan Zehra'cığıma oturmaya gitmiştim,harika bir kumkuat reçeli yapmış ,bana gösterdi.Bayıldım  ve hemen takipçilerimle paylaşmak istediğimi söyledim.Kavanozdan çıkarıp fotoğraf çekmek için tabak ayarladık.Ben de ışığın en güzel gelişini yakalayarak fotoğrafladım..Bu nefis reçeli yapmanızı tavsiye ederim..


MALZEMELER 
🍊1 kg.kumkuat
🍊1 kg.toz şeker
🍊4 su bardağı su
🍊Yarım limonun suyu veya nohut büyüklüğünde limon tuzu
🍊5_6 adet karanfil 
🍊1 çay kaşığı tereyağ

YAPILIŞI 
🍊Kumkuatları yıkayarak yeşil kapak üzerinde kalacak şekilde saplarını keselim
🍊Bu yeşil kapak haşlanırken içine acı su girmesini engelleyecek
🍊4_5 su bardağı su kaynatalım ve meyveleri içine atalım
🍊Az ateşte 10 dak.kadar haşlayalım.
🍊Süzelim ve tekrar 10 dak.daha haşlayarak süzelim
🍊Daha çok haşlamayalım ki rengi bozulup çok yumuşamasın.Haşlandıkça acı suyu da çıkacaktır.
🍊Soğuyan kumkuatların üzerindeki yeşil kapağı alarak  ikiye bölelim ve çekirdekleri çıkaralım
🍊Meyveyine bir kaç yerden kürdan la delebiliriz böylece şerbeti içine çekecektir
🍊Diğer tarafta şeker ve suyu şerbet olacak şekilde ortaya ateşte 10_15 dakika kaynatalım
🍊Meyveleri,karanfiller için ve tereyağı içine ekleyelim
(Tereyağ köpüklenmesini önler,tüm reçel ve narmelatlara koyabilirsiniz)
🍊Kısık ateşte kıvam alana kadar pişirelim
NOT:Porselen bir tabağa 1 çay kaşığı reçel dökelim eğer ılındığında koyulaşıyorsa pişmiş demektir
🍊Reçel olunca limon suyu veya limon tuzunu ekleyelim
🍊Altını kapatalım
🍊Ilındığı zaman kavanoza doldurup sıkıca kapatalım
🍊Reçeli uzun süre bekletecekseniz kavanoz daha sıcakken kapatıp ters çevirin kapak vakumlanacak ve hava almayacaktır.
AFİYET OLSUN 
Beni facebook,twitter ve instagram' dan takip edebilirsiniz.

2 yorum: