Huzurlu Mutfak: BALPARMAK BAL
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

BALPARMAK BAL



Merhabalar..     Geçenlerde Balparmak Bal Tesislerine konuk oldum.Bizim tanışmamız aylar önce bana bir sürpriz yaparak resmimin çizili olduğu bir kart ve bal göndermeleri ile oldu.Daha sonra da Prof Dr Erdem Yeşilada 'nın Arıyla Gelen Şifa_ Apiterapi Kitabını,Apiterazen ürünlerini ve güzel ballarından yolladılar.O kadar mutlu oldum ki anlatamam.Böyle güzel bir markanın dostu olmak benim için onur verici..
  Not: Bloğumda ballı tarifler var,ballı kek etiketiyle de ulaşabilirsiniz..Site içi aramaya yazınız




   Tesise büyük bir heyecanla gittim çünkü ben Marmara İşletme Fakültesi mezunuyum,iş hayatını ve firmaları çok severim.Büyük markalardaki özen ve ciddiyet beni daima cezbetmiştir.
   Oraya ulaştığımda gördüğüm güleryüz ve misafir perverliğin yanısıra bal konusunda da bir çok bilgiler aldım.Beni davet eden kibar insan Marka Uzmanı Yardımcısı Serra Tezcan'a özellikle teşekkür ederim.

Burada,tüm yurttan toplanan balların gerçekliğini ve laboratuvarlarda yapılan analizleri gördüm.Tamamen katkısız,toplandığı yöreyi yüzde yüz yansıtan ballar ..Her adımına şahit oldum,gerçek bal diye aldıklarımızdan çok daha güvenilir ,hayran kaldım..Ballı mix ve apiterazen zaten favorim,evde kullanıyorum.Polen,arı sütü gibi maddeleri içeren sağlık ürünlerini yıllardır bilirdim ve küçükken alerjik astım olan kızımda sürekli kullanırdım.Balparmak 'ta da titizlikle üretilmiş..

Önce sizlere binayı biraz tanıtayım...
Binanın dizaynı ve planı Mimar Nevzat Sayın imzalı..

     AR-GE ve Kalite Direktörü Emel Damarlı ,Marka Uzman Yardımcısı Serra Tezcan ,Pazarlama Direktörü Burcu Yılmaz ve İletişim Direktörü Ayça  Zengin Sarı rehberliğinde tüm binayı gezdim ve aşağıda anlatmaya çalışacağım bilgileri aldım.Harika bir deneyimdi.Ve yıllardır kullandığım markayı yakından tanımış olmanın mutluluğunu yaşadım.Bildiğimizden daha da güvenilir bir marka..



 Enstrümantal Analiz Laboratuvarı önünde bir hatıra pozu..



🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


      Burası idari binanın içi ..Balparmak kampüsü dışarıdan bal peteği şeklinde görünüyor.Şu anda eski binada sadece paketleme işlemi yapılıyor.Yakın zamanda o kısım da idari bina içinde yer alacak.

   Ve binada harika bir konferans salonu var.Çeşitli illerdeki okullara gidilerek hem 11.000 öğrenciye hem de velilere sağlıklı beslenme ve beslenmede balın önemi anlatılmış.Bal eğitimleri öncesinde ve sonrasında anketler yapılarak eğitimin amacına ulaşıp ulaşmadığı araştırılmış.Ayrıca bu konferans salonunda anaokulundan üniversite öğrencilerine kadar bir çok kişiye eğitimler veriliyor.
  

      
  Türkiye'nin çeşitli yerlerinden toplanan ballar öncelikle laboratuvarlarda değerlendirilip gerekli analizler yapılıyor.
  Aşağıda görülen POLEN ANALİZ LABORATUVARI'nda  bal içerisindeki maddeler ve hangi çiçeklerden toplandığını belirleniyor.

     Örneğin Kayseri'de bulunan çiçekler Şemdinli'de olmayabiliyor ,işte arıların tam olarak hangi çiçeklerden bal aldığı burada analiz ediliyor.

Peki biz çam balı veya çiçek balı satın alırken  içinde hangi çiçeklerden veya çamdan toplanan ballarının olduğunu anlayabilir miyiz? 
EVET ANLAYABİLİRİZ..Dünyada bir ilki Balparmak gerçekleştirmiş.Akıllı telefona indirilen QR Code uygulamasıyla bal şişesindeki etiketi okutuyoruz ,hem analiz raporu hem de hangi çiçeklerin veya çam olduğu görünüyor,harika bir uygulama.Bir tüketici olarak çok teşekkür ederim..






  Güzel bir not daha : Dünyadaki çambalı üretiminin yüzde 92'si bizim ülkemizde üretiliyor.Aydın,Muğla,Datça bölgesinde..İzmir'den başlayarak güneye doğru.





Aşağıdaki fotoğrafta arka tarafa bakarsanız toplanmış ve analiz için hazır olan balları göreceksiniz.



Ve aşağıda
ENSTRÜMANTAL ANALİZ LABORATUVARI 
Burada toplanan ballarda olabilecek
Katkı ve kalıntılar
Veteriner ilaçları
Zirai Tarım ilaçları olup olmadığı belirleniyor.

Ve ayrıca balın şeker şurubu ile beslenip beslenmediği veya bala katkı maddesi koyulup kayulmadığı analiz ediliyor
Yani BALPARMAK BAL çok güvenilir bir marka





   Balparmak Prof.Dr.Erdem Yeşilada ile birlikte çalışarak bal,polen,arı sütü ve propolisle ilgili tüm bilgileri derleyerek halkımızın yanı sıra Beslenme ve Diyetetik Bölümü öğrencilerine de faydalı olmuştur.

     Yeni ürün geliştirme veya yeni yöre ballarını tad ve koku olarak değerlendirmede kullandıkları bir 
değerlendirme formu var.

Ben de Kayseri balını tadarak kendimce koku ve tad analizi yaptım.Ama tabii ki doğru değerlendirme için tecrübe gerekiyor..
   Örneğin yüzde 65 üzerinde çıkan sonuçla Kayseri balının değerlendirmesi şöyle..







 Tadım yaparken ben..
Masamda bal çeşitleri ve arı ürünlerinden oluşan kavanozlara var.Ve ailecek bayıldığımız Ballı Mix ve Apiterazen...




 Çok eğlenceli bir tadımdı..
Balparmak'ın Marketlerde ve eczanelerde satılan arı ürünleri olduğu gibi sadece eczanede satılan ürünleri de var.Örneğin arı sütü bozulabilir bir ürün ve mutlaka soğuk saklanmalıdır.Eğer oda ısısında arı sütü görürseniz o, gerçek  ve sağlıklı bir sütü değildir.

   Apiterapi adlı kitap daha önce bal ve ürünleriyle beraber bana hediye edilmişti.Bugün daha dikkatli okumaya başladım çünkü bal bir mucize.Bu kitabı okumanızı da içtenlikle öneriyorum




    Aşağıda görünen Balparmak Bal linkine tıkladığınızda Çiçek Balı,Çam Balı ve toplandığı yöreleri
Tesislerdeki incelik ve özeni
Laboratuvarları
Tesis yer ve adresini 
Ve daha bir çok konuda ayrıntılı bilgileri alabilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder