Huzurlu Mutfak: VANİLYALI _KARANFİLLİ KURABİYE
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

VANİLYALI _KARANFİLLİ KURABİYE

Günlerinizin rengarenk geçmesi dileğiyle ...
Benim çok sevdiğim tarifim olan vanilyalı  kurabiyeler mis kokulu,nefis bir kurabiye tarifidir.1 büyük  tepsiye sığacak ölçüde yaptım.




MALZEMELER 🍭
125 gr.oda ısısında yumuşamış tereyağ
100 gr.yani 1 klasik su bardağı ölçüsünden 1 parmak eksik pudra şekeri 
1 yumurta 
2 adet dövülmüş karanfil 
1 paket vanilya (Dr.Oetker mis gibi koktu)
2,5 su bardağı un 
Hamurun yarısına 1 yemek kaşığı kakao ekledim
KABARTMA TOZU YOK 




YAPILIŞI 🍭
Yağ ve pudra şekerini iyice çırpalım 
Yumurta,vanilya ve karanfili ekleyelim ve karıştıralım 
Unu bardak bardak kontrollü şekilde ekleyerek yoğuralım Hamuru streç filmle sararak en az 1 saat buzdolabında bekletelim 
Merdane ile yarım cm.kalınlığında açalım
İstediğimiz şekilde  veya kalıplarla keserek yağlı kağıt serili tepsiye dizelim 



Önceden ısıtılmış fırında 12_15 dak.kadar pişirelim 
Ben hazır glazürle süsledim,biraz sertti süslememiz bu defa çok düzgün olmamış olabilir.Ama kurabiye mükemmel ..Süsleme de iç açıcı değil mi? 
AFİYET OLSUN 

1 yorum: