Huzurlu Mutfak: PRATİK TAVUKLU BÖREK
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

PRATİK TAVUKLU BÖREK



PRATİK TAVUKLU BÖREK
MALZEMELER 
5 adet yufka
SOSU
1 çay bardağı Zeytinyağ 
1 çay bardağı su



İÇ MALZEME 
3_4 adet tavuk pirzola (evde nasıl tavuk varsa onu kullanabiliriz)
2 _3 adet domates 
1 adet kuru soğan 
2 adet sivri biber 
Maydanoz 
Dereotu 
Tuz,pul biber,karabiber 
2_3 yemek kaşığı zeytinyağı 
ÜZERİNE  1 yumurta ve zeytinyağ 
Susam

YAPILIŞI 




YAPILIŞI 
Öncelikle tavuğu haşlayalım
Bir kaba alıp soğuduktan sonra küçük parçalara ayıralım
Domates ve soğanı soyarak küp şeklinde doğrayalım ,biberi de doğrayarak  kaba aktaralım
Yeşillikleri ve baharatları da ekleyelim 
Zeytinyağını üzerinde gezdirelim ve hepsini güzelce karıştıralım
🌺Siz isterseniz soğan ve biberi kavurup üzerine tavukları ekleyerek ve sonra domatesi ilave ederek kavrulmuş bir iç hazırlayabilirsiniz çok da güzel olur ama bu börek de nefis oldu söyleyeyim..
Videoda göreceğiniz gibi yufkaları tek tek soslayarak ikiye katladım,yine hafif yağ sürdüm ve iç malzemeyi uzun kenara yaydım
Rulo haline getirip yağlanmış tepsiye yerleştirdim



Üzerine 1 yumurta ile biraz zeytinyağı karıştırıp çırptım ve sürdüm
En üste de susam serptim
185 derecedeki ısınmış fırında kızarana kadar pişirdim
Soğan vs.çiğ olduğu için çok hızlı pişirmeyiniz bu derecede pişirmek iyidir
AFİYET OLSUN 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder