Huzurlu Mutfak: BEYAZ ÇİKOLATALI BROWNİ
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

BEYAZ ÇİKOLATALI BROWNİ

Browni denince o kadar çok farklı gramajlar ve yapılışlar var ki ben de şaşıp kalmıştım.En sonunda @lezzet_dergisi ekindeki tarifi yaparak size sunmak istedim.Daha önce hep cevizli yani klasik brownie yapıyordum,bu defa bir değişiklik yaptım.Ben biraz sufle kıvamında bıraktım,vereceğim süreden 7_8 dakika daha çok pişirirseniz biraz daha kuru dilimler olacaktır..



MALZEMELER 
200 gr.bitter çikolata (Ben @gonul.kahvesi ' nden kuvartür çikolata almıştım)
4 yumurta (Large yumurta ise 3 yeterli)
125 gr.tereyağ 
1 su bardağı toz şeker (180_200 gr.)
2 dolu kaşık kakao (20 gr.)
Yarım su bardağı un (240 ml.lik bardak kullanıyorsanız yarım ,bardağınız daha küçükse dörtte üç su bardağı un olsun)
1 tutam tuz
1 vanilya (Dergide 2 su bardağı beyaz çikolata yazıyor ama bence çok fazla ,ben 1 çay bardağı kadar koydum..Damla veya doğranmış çikolata olabilir)


YAPILIŞI 
HAZIRLIK
Birazdan video paylaşacağım..
1_ Un,vanilya,kakao ve tuzu karıştırıp eleyelim
2_Tereyağını bir tavada kısık ateşte eritelim ,doğranmış çikolatayı ekleyerek karıştıralım ve  içinde erimesini sağlayalım 
3_Yumurta ve şekeri beyazlasana kadar çırpalım 


ŞİMDİ....
Fırını 160_170 dereceye getirelim
1_Çırpılmış yumurta ve şeker karışımına ılınmış olan çikolata tereyağ karışımını ekleyelim
2_Karıştırıp elediğimiz kuruları bir kaç defada spatula veya tel çırpıcı ile yedirelim
3_Beyaz çikolataları ekleyerek yavaşca karıştıralım 
4_Yağlanmış 20×20 veya biraz daha büyük ebattaki kabımıza dökelim
5_Fırına koyarak 25 dak.pişirelim *Kürdan testi yapalım eğer aşırı ıslaksa 7_8 dak.daha tutalım
*Piştiğinde fırından alalım
*Ilındığında üzerine benmari usulü erittiğimiz beyaz çikolatayı sürelim veya ince şeritler şeklinde gezdirelim *En az 2_3 saat dinlendirip dilimleyelim
Ben biraz sıcak dilimledim 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder