Huzurlu Mutfak: VİŞNE REÇELİ
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

VİŞNE REÇELİ

VİŞNE REÇELİ..
MERHABALAR..
Dünkü soframda bulunan vişne reçelimin tarifini vermek isterim.




MALZEMELER :
Çekirdek çıkarma aparatı çok güzel bir şey.Acayip kolaylık sağlıyor.Pazardan 3,5 liraya aldım.Çekirdekleri rahatça çıkardım.Tavsiye ederim.

* 1 kg.çekirdeği çıkarılmış vişne
*1 kg.toz şeker (vişne ekşi olduğu için 1 kg.için 1,5 kg.şeker derler ama ben hep 1 e 1 koyarım ve gayet güzel oluyor.Aşırı şekere bence gerek yok.)
*4_5 adet limon tuzu veya çeyrek limon suyu
*3_4 adet karanfil
*Yarım tarçın çubuğu1 çay kaşığı tereyağ (parlak gösterir)

YAPILIŞI :
*Aparatla çekirdeklerini çıkardığımız  vişneleri pişireceğimiz tencereye  koyarak üzerine şeker dökelim.
*Geceden şekeri vişneye dökerek sabaha  kadar bekletirsek vişneler daha diri  olacaktır.Ama hemen pişirmeye de  başlayabiliriz.
*Tarçın ve karanfili de koyarak az ateşte  1 saat kadar pişirelim
*Kaşığın ucundan biraz kıvamlı  dökülmelidir
*Bir tabağa biraz dökerek soğutabiliriz  ve böylece uygun kıvamı yakalarız.Ben  öyle yapıyorum.
*Piştiğinde limon suyu veya tuzunu  atarak bir iki dakika daha pişirelim *Altını kapatarak ılınmaya bırakalım
*Eğer suluysa biraz daha pişirelim
*Kavanozlara boşaltalım.
AFİYET OLSUN. .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder