Huzurlu Mutfak: İSTİRİDYE MANTARI
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

İSTİRİDYE MANTARI

      İstiridye mantarını ilk kez satın aldım.Pazarımızda satan kişi bir tavada az yağda kavurarak tattırırken eşim tadına bakmış ve çok beğenmiş.Ben de bu hafta alıp denemek istedim.Bir kısmını az yağda kavurdum,bir kısmını da sarımsak ve soğanla pişirdim.Karabiber ve pulbiber ekledim.İyi ki alıp da yapmışım artık her zaman yapacağım. Müthiş bir lezzet. Sizlere de şiddetle tavsiye ederim.


*Mantarları yıkayıp hafifçe sıkıp fazla suyunu alalım.
*Tavaya biraz sıvıyağ koyalım.
*Yapraklarını ayırarak elimizle şeritler halinde bölerek tavayı çok doldurmayacak şekilde koyalım.
*Piştikçe mantarlar küçülüyor , rengi kızarana kadar pişirelim.
*Kızardığında tuz ve pul biber ekleyerek kapatalım.
*İster ekmek arası,ister pilav makarna üzerinde sunalım.

🌼İkinci resimdeki pişirmede ise ise,

*Biraz sıvıyağ üzerine 1 adet soğan doğrayalım.
*2_3 diş sarımsağı doğrayarak ekleyelim.
*Bunlar biraz kavrulunca yukarıdaki gibi hazırladığımız mantarları ekleyelim.
*Burada mantarlar önce su salıyor sonra çekmeye başlıyor.
*Suyunu çekince az daha kavurarak ocağın altını kapatalım.
*Tuz,karabiber ve pulbiber ekleyelim.
*Sivriberim yoktu bugün sizler koyarsanız daha da güzel olur. .
Afiyet Olsun. ..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder