Huzurlu Mutfak: SEVGİ KURABİYELERİ
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

SEVGİ KURABİYELERİ

MERHABALAR....

Tüketimi desteklemek için medyanın şişirdiği bir gün olsa da benim sevdiğim bir gündür SEVGİLİLER GÜNÜ..Bu gibi günler,ufak tefek hediyeler bana hep neşe vermiştir.Her zaman hediye aldığımı sanmayın,çok gençken eşim bir şey almayı unutunca üzülüp ağlamışlığım da vardır,minicik bir şey beklerdim Unutmak mümkün değil çünkü,her yerde reklamı yapılıyor.Küçücük bir hediye veya bir güzel yemek ,veya bir el emeği bir yazı,bir şiir...İnsan seviyorsa ona özel bir şeyler yapabilir diye düşünüyorum.
Ama bizler biraz düşünce tembeliyiz ve Batının uydurması ,bana ne deyip işin en kolayına kaçıyoruz.Kim düşünecek şimdi değil mi? Maddiyat bahane yabancılar el emeği neler yapıp hediye ediyorlar,düşünmek yeter..Ben böyle uzun konuşmazdım ama insanları mutlu eden her şey beni heyecanlandırıyor.Haydi biz de sevdiklerimize hiç değilse bir kurabiye yapalım,erkekler de yapabilir,en basitinden bir SEVGİ KURABİYESİ....



MALZEMELER:
*125 gr.yani yarım paket margarin veya tereyağ
*1 yumurta
*1,5 çay bardağı pudra şekeri eğer evde yoksa normal şeker (yapın yeter ki :)
*3-3,5 su bardağı elenmiş un (bir süzgeçle eleyin)
*1 vanilya (kab.tozuna gerek yok)
*Benimki gibi renkli yapmak isterseniz 2 tatlı kaşığı gıda boyasına ihtiyaç var
*İsterseniz beyaz hamurun yarısına 1 dolu kaşık kakao ekleyerek yoğurun ve iki çeşit kurabiye  yapın

SÜSLEMEK İÇİN:
*1 paket bitter çikolata
*Hindistan cevizi,yeşil fıstık,ceviz,fındık evde ne varsa
*Süsleme şekerleri

YAPILIŞI:
*Oda ısısındaki yağ ve şekeri güzelce çırpalım veya elimizle karıştırıp krema gibi yapalım
*Undan biraz ayırıp diğer tüm malzemeyi ekleyerek yumuşak ama ele yapışmayan bir hamur elde  edelim eğer çok yumuşaksa unun tümünü eklemeliyiz 
*Hamuru ikiye ayıralım ve streçe sarıp 15 dakika buzdolabında dinlendirelim
*İkiye ayırma sebebim dolaptan çıkarınca rahatça açabilmek.
*Tezgahta veya silikon açma örtüsünde 1 -1,5 cm.kalınlığında açarak kalıplarla keselim
*Yağlı kağıt serili tepsiye dizerek 175-180 derecedeki  fırında hafif kızarana kadar pişirelim.
*Soğuduklarında bir yüzlerini benmari usulü erittğimiz çikolataya batırıp fıstık,hindistan cevizi,fındık  vs.bulayalım,şekerlemelerle süsleyelim.
*Bir kısmını da krema pompasına en minik delikli ucu takarak döktüğüm erimiş çikolata ile süsledim..

AFİYET OLSUN...
Facebook'ta Huzurlu Mutfak sayfamı takip etmek için tıklayın
Twitter'da Huzurlu Mutfak sayfamı takip etmek  için tıklayın
Ayrıca INSTAGRAMDA huzurlu_mutfak olarak takip edebilirsiniz..





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder