Huzurlu Mutfak: ISPANAKLI PASTA
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

ISPANAKLI PASTA

Yemeğini yaptığım kuzu yani küçük boy ıspanakların bir bağını pasta için ayırmıştım.Dün pastamı tam buğday unuyla yaptım.Az kalorili,doyurucu aynı zamanda çok lezzetli bir pasta oldu.Siz normal unla veya kepekli unla da yapabilirsiniz.Beyaz unla daha da şık oluyor tabii,yeşil beyaz..







MALZEMELER:

*3 yumurta
*1 küçük bağ yaklaşık 250 gr.ıspanak
*1 çay bardağı zeytinyağ
*1 çay bardağı süt (yapılış resminde yok çünkü keki yaparken ekledim,malzemeyi artırmak istedim)
*2,5 su bardağı un (bardaklar çok dolu olmasın,silme olsun)
*1 kabartma tozu
*1 vanilya

KREMASI İÇİN:
*Ben bu pastada KREM'OLE kullandım,ev kreması için diğer pastalarıma  bakabilirsiniz.
*2,5 su bardağı süt
*Kekin katlarını ıslatmak için 1 çay bardağı süt


YAPILIŞI:
*Öncelikle ıspanakları ayıklayıp yıkayarak süzgece alalım (sert saplarını  atalım)
*Doğrayarak 2 bardak suda haşlayalım
*Yumuşayınca süzelim,ılınınca elimizde sıkalım ve rondodan geçirelim
*1 su bardağı ıspanak püresi oluyor
*Yumurta ve şekeri iyice beyazlaşana kadar çırpalım
*Zeytinyağ ve sütü de ilave ederek çırpalım
*Ispanak püresini de ekleyerek çırpalım
*Un,kab.tozu ve vanilyayı bir kaç defada ekleyerek spatula ile alttan üste  yavaş yavaş karıştıralım
*Margarinle yağlanıp unlanmış veya yağlı kağıt serilmiş 26 cm.lik kek  tepsisine dökelim
*Tepsiyi tezgaha bir iki kez vuralım ve 180 derecedeki fırına koyalım
*30 dak.hiç açmayalım daha sonra ortasına bir kürdan batırarak  bakalım,temiz çıkarsa pişmiştir.

*Krem'oleyi süt ile çırparak 10 dak.kadar buzdolabına koyalım
*Soğuyan ıspanaklı keki ortadan ikiye bölelim
*Kaşık yardımıyla sütle ıslatalım ve kremadan sürelim
*Üst katı koyalım ve hafifçe ıslatalım
*Tüm keki kremayla kaplayalım
*Ben en üste fıstık serptim ,siz isterseniz keki bölünce içinden biraz alın ve  ufalayarak en üste  serpin..

AFİYET OLSUN...
Facebook'ta Huzurlu Mutfak sayfamı takip etmek için tıklayın
Twitter'da Huzurlu Mutfak sayfamı takip etmek  için tıklayın
Ayrıca INSTAGRAMDA huzurlu_mutfak olarak takip edebilirsiniz..


1 yorum:

  1. Yeşil görünümü ile harika bir lezzet ... Ellerinize sağlık ...
    www.gonuluncelezzetler.com

    YanıtlaSil