Huzurlu Mutfak: NARLI PAMUK KEK
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

NARLI PAMUK KEK

Buzdolabındaki narları gördüğümde gözümün önüne NARLI BİR KEK geldi.Hemen uygulamaya geçtim.Önce içine nar tanesi koyup koymamakta tereddüt ettim ama denemem lazım diye düşünüp koydum.Ve pişman olmadım,çok yoğun koymadığım için farklı bir lezzet elde ettim.Bu nedenle sizlere de rahatlıkla önerebilirim.Yaptığım her yeni deneme evdekilerin kontrolünden geçiyor,hepsi tamam derse aynısını sizlerle paylaşıyorum ama bir iki kişinin beğenmediği bir ayrıntı olursa onu da alternatif olarak yazıyorum.

MALZEMELER

*3 yumurta
*1,5 su bardağı toz şeker
*1 su bardağı süt
*1 narın suyu
*1 su bardağından 2 parmak az sıvıyağ
*1 çay bardağı nar tanesi
*3 su bardağı un
*1 kabartma tozu
*1 vanilya

YAPILIŞI:

*Yumurtaların akı ve sarısını ayıralım
*Aklarına şekerin yarısını iki defada ekleyerek kar gibi olana dek çırpalım

PÜF NOKTASI:
*Kabı ters çevirdiğimizde düşmeyecek
*Kabımız ve mikserin telleri kuru olacak
*Hep aynı yönde çırpılacak

*Yumurta sarılarına kalan şekeri ekleyerek beyazlaşana kadar çırpalım
*Sütü,yağı ve nar suyunu ekleyerek karışana kadar çırpalım,çok değil
*Unu,kabartma tozunu ve vanilyayı birlikte eleyerek 2-3 defada dökelim ve  karıştıralım
*Yumurta aklarını 3 defada spatula ile alttan üste katlar gibi yedirelim
*Nar tanelerinin 2 kaşığını da ekleyerek yağlanmış, unlanmış ve nar taneleri serpilmiş  kalıba dökelim
*Üzerine de nar taneleri serpelim ve kalıbı masaya biraz sertçe vurarak havasını alalım
*175 derecedeki fırına koyarak 35-40 dak. kızarana kadar pişirelim
*Fırına göre değişebilir,yine arada bakın derim
*Kızardığını görünce kürdan batıralım,temiz çıkarsa olmuştur

PÜF NOKTASI:
*Fırından hemen almayalım ki dışarının soğuk havasıyla temas edip sönmesin.
*10 dak.fırın içinde kalabilir


AFİYET OLSUN...
Facebook'ta Huzurlu Mutfak sayfamı takip etmek için tıklayın

Twitter'da Huzurlu Mutfak sayfamı takip etmek  için tıklayın
İnstagram'da huzurlu-mutfak yazarak takip edebilirsiniz..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder