Huzurlu Mutfak: ÇELENK BÖREK
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

ÇELENK BÖREK

Sevgili arkadaşlarım sizlere farklı,lezzetli ve göründüğünden daha kolay bir börek tarifi vereceğim.Hamur bildiğimiz MAYALI HAMUR,yapılışını ise sizler için resimledim ve aşağıya koydum.Bir misafirinize de bunu yapmalısınız.Ben mayayı çok koydum,şimdi tarifte yarısını yazacağım siz öyle yapın ki ,daha az kabarsın,şekli belli olsun...










MALZEMELER:
*1 su bardağı ılık süt
*20 gr.kuru maya
*1 çay bardağı sıvı yağ
*1 yumurta (akı içine,sarısı dışına)
*1 kaşık sirke
*1 tatlı kaşığı toz şeker
*1 tatlı kaşığı tuz
*4 su bardağı un
*Çörek otu

İÇ MALZEME:
*2 patates
*1 tatlı kaşığı tuz,
*Bir kaç dal maydanoz,baharat

YAPILIŞI:
*Ilık sütün içinde toz şeker ve mayayı eritelim.
*Tüm malzemeyi karıştırarak yumuşak bir hamur elde edelim.
*Üzerini kapatarak 40 dak.kadar mayalandıralım
*İç malzeme için,haşladığımız patatesleri ezerek diğer malzemeyle karıştıralım

*Hamurdan ceviz büyüklüğünde bir parçayı ayıralım
*Tüm hamuru tepsiye koyacağımız yağlı kağıt üzerinde merdaneyle açarak aşağıdaki şekilde şeritler  keselim.Ben 18 şerit  kesip 6 örgü yaptım.
*İç malzemeyi kesmediğimiz kenara koyup rulo şeklinde saralım.Bu arada örgüler de sarılmış oluyor.
*Yuvarlayarak hale getirip birleştirelim.
*Ayırdığımız hamuru açıp 3 şerit keselim ve örelim,birleşme yerine dolayalım ki güzel olsun..
*Yağlı kağıdı tepsiye alarak hamurun üzerine yumurta sarısı sürelim,çörek otu serpelim
*200 derecedeki fırında iyice kızarana kadar pişirelim.

AFİYET OLSUN...
Facebook'ta Huzurlu Mutfak sayfamı takip etmek için tıklayın
Twitter'da Huzurlu Mutfak sayfamı takip etmek  için tıklayın
İnstagram'da huzurlu_mutfak yazarak takip edebilirsiniz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder