Huzurlu Mutfak: HAMSİ BUĞULAMA
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

HAMSİ BUĞULAMA

Daha önce HAMSİ BUĞULAMA tarifini vermiştim ama o domatesliydi.Bu tarifim sadece limon ve soğanlı ,fotoda estetik açıdan soğan yok..Hamsileri özenerek dizdiğim için kapanmalarını istemedim.Buğulama yapılan balıklar en sağlıklı olandır..Yağda kızartılınca balıktaki fosfordan eser kalmıyormuş.Ayrıca yağ yandığı için kanserojen maddeler açığa çıkarmış..Bizler de balığı en çok ızgara ve buğulama yemeliyiz ki faydasını görelim..







MALZEMELER:
*1 kilo hamsi veya herhangi bir balık
*Suda bekletirken 1 çorba kaşığı tuz
*1 adet iri veya 2 küçük soğan
*1 adet limon
*Çok az zeytinyağ
*Maydanoz
*1 çay kaşığı tuz
*1 fincan sıcak su
(Severseniz domates veya sıcak suda açtığınız 1 tatlı kaşığı salçayı ekleyebilirsiniz,ben burada koymadım,genellikle domates doğrarım)

YAPILIŞI:
*Hamsileri su altında ayıklayıp kılçıklarını çıkaralım
*Tuz eklediğimiz bol suya atalım ve 15 dak.kadar dinlendirelim
*Süzgeçte bol bol yıkayarak süzelim
*Tepsi veya tencereye ister düz,istersek benim gibi rulo şeklinde dizelim
*Üzerine dilimlediğimiz soğan,limon ve diğer malzemeyi koyarak üzerini  kapatalım
*Fırın veya ocakta az ısıda pişirelim..
  
TUZLU SUDA BEKLETMEZSEK BALIK ACI OLUR...

AFİYET OLSUN...


Facebook'ta Huzurlu Mutfak sayfamı takip etmek için tıklayın
Twitter'da Huzurlu Mutfak sayfamı takip etmek  için tıklayın
İnstagram'da huzurlu_ mutfak yazarak takip edebilirsiniz...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder