Huzurlu Mutfak: KIRMIZI BİBERLİ KURABİYE
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

KIRMIZI BİBERLİ KURABİYE


Oğlum Emre'nin basketbol takımı velilerini çok seviyorum.Emre DSİ 'de oynuyor,12 yaşında.Ortam çok sıcak,sohbet samimi ve bloğum konusunda çok ilgililer.Kantin çalışanları dahi kırk yıllık arkadaşlarımız gibi tatlı ve temizler..Eee bu kadar güzelliğe, bazen yaptıklarımdan götürüp ,çayla yememiz şart..Bu akşam yine antrenman var ben de BİBERLİ KURABİYE yaptım ama acı değil,tatlı kırmızı biberli.Çok severek yaptım,inşallah beğenirler..




MALZEMELER:
*1 küçük su bardağı yoğurt
*Aynı ölçüde sıvı yağ veya zeytinyağ (ben karışık koydum)
*Severseniz 1 yemek kaşığı tereyağ (eritilmiş, ben koymadım)
*1 yumurta ( akı içine,sarısı üstüne )
*1 çay kaşığı dolusu tuz
*1 çay kaşığı toz kırmızı biber
*1 tatlı kaşığı salça
*1 tatlı kaşığı toz şeker
*1 çay kaşığı nane
*Ele yapışmayan bir hamur olacak kadar 3-4 su bardağı un
*Yarım paket kabartma tozu

YAPILIŞI:

*Yoğurt,yağ ve yumurta akını karıştıralım
*Baharatları,salçayı  ve şekeri ekleyelim
*Unu ve kabartma tozunu da ekleyerek poğaça hamuru gibi sert olmayan bir hamur yoğuralım
*Hafif unlanmış tezgahta çok ince olmayacak şekilde 1 cm.kadar açalım
*Kalıp veya bardak ağzıyla keserek yağlanmış tepsiye dizelim
*Üstlerine yumurta sarısı sürüp 180 derecede ısıtılmış fırında 30 dakika kadar pişirelim

AFİYET OLSUN...



Facebook'ta Huzurlu Mutfak sayfamı takip etmek için tıklayın
Twitter'da Huzurlu Mutfak sayfamı takip etmek  için tıklayın




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder