Huzurlu Mutfak: BEŞAMEL SOSLU SEBZE BUKETİ
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

BEŞAMEL SOSLU SEBZE BUKETİ

Taze sebze cenneti ülkemizde sağlıklı sebzelerden bir derleme yaptım.Süs olarak da beşamel sos kullanıp fırına verdim.Beğeneceğinizi tahmin ediyorum,denemenizi isterim...



MALZEMELER:

*1 adet kabak
*1 adet patates
*1 adet havuç
*150 gr.bezelye
*1 adet soğan
*2-3 diş sarımsak
*Yarım çay bardağı sıvıyağ
*Tuz,karabiber

SOSU İÇİN:

*3 çorba kaşığı sıvıyağ
*1,5 çorba kaşığı un
*2 su bardağı sebzelerin haşlama suyu veya süt
*Kaşar rendesi
*Tuz

YAPILIŞI:

*Kabak,havuç ve patatesi küp küp doğrayın
*Bezelyeleri de ekleyin
*Tencereye alıp üzerini 2 parmak geçecek kadar suyu koyup yumuşayana kadar haşlayın
*Sebzeleri süzün ama suyundan 2 su bardağı ayırın
*Bir tavaya sıvıyağ alıp küp doğranmış soğan ve sarımsağı hafif kavurun ve haşlanmış sebzelerle karıştırın
*Fırın kabını yağlayıp hafifçe unlayın
*Sebze karışıma tuz atıp, kaba yayın.

BEŞAMEL SOS İÇİN,
*Tavaya sıvıyağ ve unu alıp hafif sararana  kadar kavurun,ateşi kısın
*Sebze suyu veya sütü bir yandan da tel çırpıcıyla karıştırırken ekleyin
*Az ateşte karıştırarak 5 dakika kadar pişirin
*1 çay kaşığı tuz ve karabiber ekleyin.Ben pul biber de koydum.
*Fırın kabındaki sebzelerin üzerine yayın
*Kaşar peyniri rendeleyip 190 derecede üzeri kızarana kadar pişirin

**Eğer daha da güzel renkli olmasını isterseniz beşameli soğutup 1  adet yumurta ile karıştırabilirsiniz.Ben koymadım.

Facebook'ta Huzurlu Mutfak sayfamı takip etmek için burayı tıklayın

Twitter'da Huzurlu  Mutfak Sayfamı takip etmek için burayı tıklayın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder