Huzurlu Mutfak: TAVADA MAKARNA
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

TAVADA MAKARNA

Bahar geldi.Bu güzel mevsimi fırsat bilip kendimizi dışarı atalım.Ben bir dolu ilaçtan her gün 1 saat yürüyerek kurtuldum.33 yaşımdan itibaren günde 4 ilacım vardı.Hergün kar da kış da dahil yürüdüm ve her yediğime dikkat ettim.Bu sene tek tek azalan ilaçlarımdan tamamen kurtuldum.Bu benim yeniden doğuşum oldu.Sizlerle de paylaşıyorum çünkü toplumda şeker,tansiyon,asabiyet aldı başını gidiyor.Bugün size de zaman kalsın diye yine pratik bir tarifim var. TAVADA MAKARNA. Ölçülü yenirse hiçbir şey olmaz.İsterseniz benim hep yaptığım gibi kepekli makarnayla yapın.Aynı lezzette olur.




MALZEMELER:
Yarım paket istenen tür makarna (çubuk makarna olursa tava daha kolay çevrilir)
1 yumurta
100 gr beyaz veya kaşar peynir (kıymalı,sucuklu da olur)
Tercihen maydonoz
Sıvıyağ veya tereyağ
1 çay bardağı süt (çocuklar yumuşacık yesin diye)

YAPILIŞI:

Tencereye 5-6 bardak su ve 1 tatlı kaşığı tuz konularak kaynamaya bırakılır.Su kaynayınca makarnalar atılır.8-10 dk.haşlanır ve süzülür.Soğuk sudan geçirilip bir kaba alınır.İçine çeyrek bardak sıvıyağ ve süt koyulup yumurta kırılır ve iyice karıştırılır.(Tuz koymaya gerek yok artık).Makarnanın yarısı yağlanmış genişçe bir tavaya konur,düzeltilir.Üzerine maydonozlu peynir varsa sucuk v.s. konulup diğer yarısı eklenir.Üzerine düz bir kapak örtülür,çünkü altı pişince kapağı sıkıca tutup tavayı ters çevireceğiz.(Düz kapak yoksa tepsi veya servis tabağıyla) Her iki tarafı da kızarınca olmuştur.(Tava teflon ise çizilmesin diye mutlaka tabağa alıp dilimleyelim).Yanında pul biberli naneli soğuk ayran  nefis olur.

SAĞLIKLA YAPIN,AFİYET OLSUN


Facebook'ta Huzurlu Mutfak sayfamı takip etmek için tıklayın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder