Huzurlu Mutfak: MAKLUBE (ETLİ _ PATLICANLI )
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

MAKLUBE (ETLİ _ PATLICANLI )

KARŞINIZDA MAKLUBE...
Antakya_Mardin yöresine ait olarak bildiğim bu güzel pilav yapmaya değer bir lezzet.Akşam iftara fikir olsun..



ETLİ PATLICANLI MAKLUBE..(Yanında yoğurt veya cacıkla öneriliyor)

MALZEMELER:
*2,5 su bardağı pirinç
*2 adet patlıcan (eğer yoksa patates veya kabak da olur)
*300 gr.kadar kuşbaşı et (tavuk kuşbaşı da olabilir)
*1 soğan (bu benim uydurmam et lezzetli olsun diye)
*3,5 su bardagi sıcak su
*1,5 tatlı kaşığı tuz
*Patlıcanları kızartmak için sıvıyağ
*Et için Kırmızıbiber ve biraz karabiber
*Pirinçleri kavurmak isterseniz 1 fincan sıvıyağ (ben sıcak ve tuzlu  suda bekletip direkt döşedim )

YAPILIŞI :
*Öncelikle pirinçleri ılık ve tuzlu suya koyalım
*Patlıcanları alacalı soyarak verev veya yuvarlak dilimleyelim

1)Etlerle beraber küp doğradığımız soğanı düdüklüde biraz kavurup 2 su bardağı su ekleyerek kapağı kapatalım *20 dak.kadar az ateşte pişirelim ve suyunu bir kaba süzerek etleri ayıralım.Bu esnada aşırı yumuşak olması gerekmez pilavla da pişecek.
2)Sudan aldığımız patlıcanları hafif sıkarak kurutalım
3)Orta kızgın yağda kızartıp kağıt havlu üstüne alalım
4)Bir tencereye yağı koyup süzdüğümüz pirinçleri 5 dak.kavuralım.Ben kavurmadım tekrar yağ kullanmak istemedim. Bir zararı olmadı. 😀
5)Düz ve derin bir tencereye önce etleri yayalım
6)Pirincin yarısını yayalım
7)Patlıcanların yarısını yayalım
8)Tekrar pirinç döşeyerek kaşıkla hafif bastıralım.
*Ben en üste bir pasta tabağı kapadım
*3,5 su bardagi sıcak suyu dikkatle dökelim *Et suyundan da koyabiliriz
*Az ateşte 30 dak.pişirelim
*Pirinçler yumuşak olduysa tencerenin ağzına kağıt havlu koyarak kapağı kapatalım
*20 dak.dinlendikten sonra servis tabağını tencerenin üzerine kapatıp pilavı ters çevirelim.
*Tencereyi hemen çekmeyin bir 10 dak.dursun sonra çekin.

AFİYET OLSUN..

Tüm diğer tariflerime bloğumdan ulaşmak için aşağıdaki linki tıklayınız..
http://www.buketcengiz.blogspot.com
Facebook'ta HUZURLU MUTFAK için
 https://www.facebook.com/pages/Huzurlu-Mutfak/1507528802801602
Instagram'da HUZURLU MUTFAK için
https://instagram.com/p/zzwl4Wx-cs/



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder