Huzurlu Mutfak: AÇMA
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

AÇMA


  • Pastane önünden geçerken veya bir yiyecek seçerken dayanamadığımız bir koku da AÇMA kokusudur.Ben de içine tereyağ veya margarin sürülmeden, daha hafif bir tarif yapmaya karar verdim.Bu güzel lezzetleri biraz daha az kalorili hale getirmek gibi bir amacım vardır ve tadları çok da güzel olur.Ben bu güzel açmaya ayrıca neden margarin sürüldüğünü hiç anlamam.Bu ölçülerle yumuşak bir hamur yoğurduğunuzda pamuk gibi açmalarınız olacaktır.Buna benim ev halkı ve komşular şahit..

MALZEMELER:
  • 4,5 su bardağı un
  • 1,5 çorba kaşığı kuru may
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 paket margarin ama ben yarısını zeytinyağ koydum
  • 1 adet yumurta
  • 1 çorba kaşığı toz şeker
  • 1 adet yumurta
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 2 yumurta sarısı üzeri için
  • Çörekotu
YAPILIŞI:
  • Kurumayayı 1 tatlı kaşığı şeker ilave edilmiş sütün içinde 10 dak.bekletelim,kabarsın
  • Ben hamurla birlikte mayalanan YUVA MAYA kullanıyorum,önceden kabartmaya gerek kalmıyor
  • Una şeker,mahlep ve tuzu karıştırıp ortasını havuz gibi açalım
  • Mayayı,sütü,yumurtayı ve yağı ilave ederek elimizle veya kaşıkla karıştıralım
  • Yanlardaki undan ala ala hamuru yoğurmaya başlayalım
  • Yumuşak bir hamur elde edince üzerini kapatarak en az 40 dak.mayalanmaya bırakalım
  • Hamur iki katına ulaştığında yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayalım
  • Masaya koyduğumuz hamuru İki elimizle öne arkaya ve yana doğru hareket ettirerek iyice uzatalım 
  • Ortasından tutup iki parça haline getirdiğimiz fitil şeklinde hamuru birbirine saralım
  • Çevirerek birleştirelim
  • Yağlanmış veya kağıt serilmiş tepsiye dizelim ve üzerlerine yumurta sarısı sürelim
  • Yumurta sarılarına biraz sıvı yağ ekleyip sürersek açmalar daha da parlak görünür..
  • Çörekotu da serperek 20 dakika daha dinlendirelim
  • 190-200 derecedeki sıcak fırında kızarana kadar pişirelim.
  • Fırından alınca üzerine temiz bir mutfak havlusu sererek dinlendirelim.
AFİYET OLSUN...


Facebook'ta Huzurlu Mutfak sayfamı takip etmek için tıklayın
Twitter'da Huzurlu Mutfak sayfamı takip etmek  için tıklayın
İnstagram'da huzurlu_ mutfak yazarak takip edebilirsiniz...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder