Huzurlu Mutfak: BEZELYELİ-HAVUÇLU PİLAV
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

BEZELYELİ-HAVUÇLU PİLAV

Pirinç pilavına biraz hareket katayım dedim ve buzluktaki bezelye ve buzdolabındaki havucu gözüme kestirdim.Bir de dere otu vardı ama onu koymayı unutmuşum..Dere otu da eklerseniz çok daha güzel olur..





MALZEMELER:
*2 su bardağı pirinç
*Çeyrek çay bardağı sıvı yağ (ben zeytinyağ kullanıyorum,tercih sizin)
*3 su bardağı su
*1 su bardağı bezelye
*1 adet küçük havuç
*1 tatlı kaşığı tuz
*Ben unuttum ama severseniz dere otu

YAPILIŞI:
*Pirinçleri 2-3 bardak ılık tuzlu suda 15-20 dakika bekletelim
*Tencerede bezelyeyi 2 su bardağı suyla haşlayalım  (konserve bezelye de olabilir,onu direkt  kullanabiliriz)
*Süzgeçte süzüp kenara alalım
*Tencereye 3 bardak suyu , yağı ve  tuzu koyup kaynatalım
*Suda bekleyen pirinçleri pirinç süzgecinde iyice yıkayıp kaynayan suya ekleyelim
*Altını kısıp suyunu çekene kadar pişirelim  (kaşığı pilavın altına sokunca su yoksa çekmiştir)
*Pirinç taneleri sertse az daha su koyalım
*Piştiği zaman bezelyeyi ve rendelediğimiz havucu pilava ekleyip karıştıralım ve altını kapatalım
*Bu esnada isteyen dere otu da ekleyebilir
*15-20 dakika demlenen pilav,servise hazırdır..

AFİYET OLSUN...

Facebook'ta Huzurlu Mutfak sayfamı takip etmek için tıklayın
Twitter'da Huzurlu Mutfak sayfamı takip etmek  için tıklayın


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder